Versija neįgaliesiems LT | EN

KLAIPĖDOS
MIESTAS

NERINGA

 

Lėtinių neinfekcinių ligų prevencija

 

   Sveikatos tausojimas ir stiprinimas – pagrindinė lėtinių neinfekcinių ligų valdymo priemonė

     Abiejose pasaulio pusėse šiuo metu yra iškilusi nauja grėsmė, kurią lemia neregėto masto, nesulaikomas naujų ligų protrūkis. Dabar jau šios ligos tapo pagrindine žmonių mirties priežastimi ir net pradėjo grasinti žmonijos išlikimui. Jos nėra sukeliamos mikroorganizmų, joms būdinga užsitęsusi – lėtinė – eiga, todėl jos vadinamos lėtinėmis neinfekcinėmis ligomis (LNL). Jų simptomai rodo žmogaus fiziologinių funkcijų sutrikimus, kurie atsiranda dėl sparčiai besikeičiančios gyvenamosios aplinkos, prie kurios organizmas nespėja prisitaikyti.

     Žinoma labai daug LNL formų. Jų pavyzdžiais gali būti vėžys, astma, cukrinis diabetas, širdies ligos, alerginės reakcijos ir kt. Šių ligų priežastis yra žalingas gyvenimo būdas, nesuderinami su organizmo fiziologinėmis funkcijomis gyvenamosios aplinkos pokyčiai, besikeičiančių mitybos įpročių ypatumai ir t. t.

     Klaipėdos miesto visuomenės sveikatos biuras siekdamas atkreipti žmonių dėmesį, paskatinti rūpintis savo sveikata ir užkirsti kelią lėtinių neinfekcinių ligų vystymuisi organizuoja įvairias prevencines akcijas.

     Pasaulinė širdies diena

     Šios akcijos metu galima pasimatuoti  kraujospūdį, sužinoti gliukozės, bendrojo cholesterolio kiekį  kraujyje, pasinaudoti kūno masės analizatoriumi, parodantį tikslų svorį, raumenų, riebalų, masės santykį, kaulų masę.

     Kaip išvengti širdies ir kraujagyslių sistemos ligų?

  • Sveikai maitinkitės. Subalansuota mityba yra kertinis dalykas, kuris daro įtaką širdies ir kraujagyslių sistemos ligų atsiradimui. Norėdami sveikai maitintis, turėtume praturtinti savo dienos racioną vaisiais, daržovėmis, grūdinės kilmės produktais, liesa mėsa, žuvimi, sumažinti gyvulinės kilmės riebalų vartojimą;
     
  • Nerūkykite ir nebūkite šalia rūkančių žmonių. Pasak Pasaulinės širdies federacijos, praėjus vieneriems metams po atsisakymo rūkyti, širdies ir kraujagyslių sistemos ligų atsiradimo rizika sumažėja iki 50 proc.;
     
  • Reguliariai mankštinkitės. Patariama judėti kasdien arba kas antrą dieną po 30 min., kad pagreitėtų kvėpavimas ir žmogus suprakaituotų. Kiekvienas gali rinktis prieinamiausią ir teikiančią malonumo fizinio aktyvumo formą. Reikia stengtis kuo daugiau judėti, ypač žmonėms, kurie dirba sėdimą darbą.
     
  • Nuolat stebėkite:
  1. kraujospūdį, nes hipertenzija (aukštas kraujo spaudimas) gali sukelti miokardo infarktą;
     
  2. cukraus kiekį kraujuje, nes padidėjusi cukraus koncentracija kraujuje padidina miokardo infarkto riziką. Todėl labai svarbu kontroliuoti cukraus kiekį kraujyje, ypač jei sergate cukriniu diabetu;
     
  3. cholesterolio koncentraciją kraujuje, nes per didelis cholesterolio kiekis padidina miokardo infarkto riziką. Cholesterolio kiekį galima kontroliuoti sveikai maitinantis, mažai vartojant gyvulinės kilmės riebalų.

 

Širdies ir kraujagyslių ligų bei cukrinio diabeto rizikos grupės asmenų sveikatos stiprinimo programa

Bendradarbiaujame:                   plačiau..