Informuojame, jog svetainėje yra naudojami slapukai (angl. cookies)
Sutikdami, paspauskite mygtuką 'Sutinku'.
Sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus savo interneto naršyklės nustatymuose.
Tęsdami naršymą svetainėje jūs sutinkate su slapukų naudojimo sąlygomis.

Versija neįgaliesiems LT | EN

KLAIPĖDOS
MIESTAS

NERINGA

 

Kaip pailsėti atostogų metu?

Vasaros atostogos - tai metas pelnytai užtarnautam ir taip lauktam poilsiui. Dažniausiai nekantraujame, kada bent trumpam galėsime pamiršti darbo rūpesčius ir pagaliau atgauti jėgas, tačiau dažnai atostogos taip ir praeina nespėjus nei reikiamai pailsėti, nei mintimis atsiriboti nuo darbo įtampos. Būtina išmokti tinkamai atsipalaiduoti, kad išnaudojus visą atostogų laikotarpį kupini naujų jėgų grįžtume į darbą.

Įpratus prie kasdieninės įtampos, nuolat užsiėminėjant vis kokia nors veikla, atrodo yra nenatūralu nieko neveikti. Atėjus atostogoms daugelis puola tvarkyti kiemą ir sodą, imasi remonto, namų pertvarkymo ar kitų panašių buities darbų. Žinoma, jei tokie darbai atpalaiduoja ir ramina, toks atostogų praleidimo būdas gali būti tinkamas, tačiau skubėjimas ir darbas atostogų metu nesuteikia reikiamo poilsio ir žmogus gali pradėti jaustis labiau pavargęs nei atostogų pradžioje.

Norint tinkamai atsipalaiduoti atostogų metu ir padidinti darbingumą jų pabaigoje, patariama laikytis keleto patarimų:

  1. Atostogaudami palikite visus su darbu susijusius dokumentus darbe, išjunkite telefoną ir elektroninį paštą, kuriais naudojatės dirbdami. Atostogos yra skirtos jums – nešvaistykite savo brangaus laiko darbiniams reikalams tvarkyti.
  2. Bandykite per atostogas atrasti naują atsipalaidavimo būdą, kurį praktikuosite kiekvieną dieną bent po 15 minučių. Tai gali būti joga, meditacija, knygos skaitymas, muzikos klausymasis, mezgimas, maisto gaminimas, fotografavimas ar kita patinkanti veikla. Pagalvokite, ką mėgstate, kas jus ramina. Galbūt atrasite naują pomėgį, kuriuo vėliau užsiiminėsite ir atostogoms pasibaigus. (Daugiau skaitykite: Atsipalaidavimo praktika)
  3. Per daug nekeiskite miego ir valgymo rutinos. Prasidėjus atostogoms gali būti lengva išbalansuoti savo įprastą valgymo ir miego ritmą. Pasistenkite eiti miegoti ir keltis tuo pačiu metu, taip pat nepraleidinėkite valgymų: pietaukite, užkandžiaukite jums įprastu laiku. Nesilaikykite dietų, bet ir nepiktnaudžiaukite maistu. Vasara yra šviežių daržovių ir vaisių laikas, todėl mėgaukitės skaniais bei maistingais patiekalais, pagamintais iš vasaros gėrybių.
  4. Suplanuokite atostogas iš anksto. Apgalvokite ką norite veikti kiekvieną atostogų dieną, kadangi planuodami nuveiksite daugiau ir nešvaistysite laiko nuobodžiavimui ar televizoriaus žiūrėjimui. Pagalvokite, ką norėtumėte prisiminti iš atostogų laikotarpio. Juk retas kuris svajoja apie atostogas, praleistas nuobodžiai sėdint ir nieko neveikiant namie.
  5. Pasistenkite kasdien užsiimti kuo nors kitu: vieną dieną išeikite į miestą, kitą susitikite su draugais, ar praleiskite popietę paplūdimyje, svarbu, kad kaskart patirtumėte vis kitokių įspūdžių. Vieną ar dvi atostogų dienas galite praleisti tinginiaudami namuose, o kitas aktyviai laiką leisdami lauke. Nauja ir įvairi veikla sukels daugiau teigiamų įspūdžių, kurias vėliau atsiminsite, įvairiai leidžiant laiką atostogos taip pat atrodys ilgesnės.
  6. Išmokite pasakyti „ne“. Nedarykite nieko, ko patys nenorite daryti. Jei nemėgstate didelio triukšmo, trankios muzikos ir daugybės žmonių, neatostogaukite tokiose vietose tik todėl, kad to nori kažkas kitas. Vasaros atostogos būna tik kartą metuose, tad nedarykite to, kas jums sukeltų nemalonių emocijų.

Atostogos – tai laikas, kuris turi būti skirtas jums ir jūsų gerovei. Nuolat dirbant darosi sunku atsipalaiduoti, todėl būtina prisiminti, jog savęs lepinimas, atsipalaidavimo pratimai ir pomėgių praktikavimas turi būti įtraukti į jūsų atostogų veiklų sąrašą – tik taip visapusiškai išnaudosite poilsiui skirtą laiką.

Bendradarbiaujame:                   plačiau..