Informuojame, jog svetainėje yra naudojami slapukai (angl. cookies)
Sutikdami, paspauskite mygtuką 'Sutinku'.
Sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus savo interneto naršyklės nustatymuose.
Tęsdami naršymą svetainėje jūs sutinkate su slapukų naudojimo sąlygomis.
  

 

Versija neįgaliesiems LT | EN

KLAIPĖDOS
MIESTAS

NERINGA

 

Pasikalbėkime apie depresiją

Visame pasaulyje depresija yra diagnozuota daugiau nei 300.000.000 žmonių. Nors depresija serga įvairaus amžiaus asmenys, su ja kiek dažniau susiduria moterys nei vyrai. Depresijos atsiradimas vienaip ar kitaip paženklina visas žmogaus gyvenimo sferas: karjerą, šeimą, socialinius santykius tad būtina pažinti šią ligą. Depresijos atsiradimui įtakos turi daugelio biologinių, psichologinių ir socialinių veiksnių sąveika. Ji pasižymi glaudžiu ryšiu su fizine sveikata t.y. depresija gali atsirasti ir dėl lėtinių ligų, cukrinio diabeto, širdies, kraujagyslių lygų. Šią ligą galima gydyti taikant psichoterapinius metodus, tačiau medikamentų vartojimas kartais yra neišvengiamas.

Depresijos požymiai (pagal TLK): sumažėjęs aktyvumas ir energijos kiekis, liūdna nuotaika, kuri beveik nekinta veikiama aplinkos, susiaurėjęs interesų ratas, menkas pasitikėjimas savimi, silpna savivertė, dominuojantys bevertiškumo, kaltės jausmai, silpna dėmesio koncentracija, nuovargis kylantis net nieko neveikiant, apetito ir miego sutrikimai, galima somatinė raiška. Depresijos atveju, šie požymiai neapleidžia daugiau nei 2  savaites.

Ką daryti įtariant, kad sergate depresija:

  1. Pasikalbėkite su kuo nors, kam galite patikėti savo jausmus. Pasidalinus savo jausmais daugelis žmonių pasijaučia geriau.
  2. Ieškokite profesionalios pagalbos. Galite pradėti nuo vizito pas savo šeimos gydytoją arba skambučio į vieną iš nemokamų psichologinės pagalbos tarnybų (jų kontaktai pateikiami apačioje);
  3. Prisiminkite, kad tinkama pagalba Jums gali padėti pasijausti geriau.
  4. Užsiimkite tomis veiklomis, kurios Jums visada patiko ir padėjo jaustis gerai, net jei tos veiklos šiuo metu Jūsų taip stipriai nebedžiugina.
  5. Palaikykite socialinius ryšius su šeima, draugais, nenutraukite ryšių ir neatsiribokite nuo jų.
  6. Reguliariai valgykite ir miegokite.
  7. Nebijokite ir pripažinkite šią ligą, kol sergate depresija yra visiškai normalu, kad negalite padaryti tiek daug visko, kiek pajėgdavote prieš susergant – tai normalu.
  8. Ribokite ir jei įmanoma visiškai atsisakykite alkoholio, tabako gaminių ar narkotinių medžiagų vartojimo, tai skatina depresijos paūmėjimą.
  9. Jei kyla minčių apie savižudybę, nedelsiant kreipkitės pagalbos.

 

Ką galima padaryti dėl žmonių, kurie serga depresija:

  1. Įsitikinkite, kad tikrai norite padėti asmeniui sergančiu depresija, neteisdami ir nevertindami išklausykite jį ir pasiūlykite jam savo paramą.
  2. Paskatinkite juos ir kartu ieškokite profesionalios prieinamos pagalbos. Dalyvaukite šiame procese.
  3. Jei sergančiajam paskirti vaistai, pasirūpinkite, kad jie būtų vartojami taip kaip nurodė gydytojas. Būkite kantrus, nes pirmieji rezultatai kartais pasirodo tik daugiau nei po 2 savaičių.
  4. Padėkite depresija sergantiems asmenims laikytis mitybos ir miego grafiko.
  5. Skatinkite jų fizinį aktyvumą ir dalyvavimą socialinėje veikloje.
  6. Paskatinkite dėmesį sutelkti į pozityvius dalykus (ne į negatyvius).
  7. Jei ligonis turi minčių apie savęs žalojimą, nepalikite jų vienų ir ieškokite profesionalios pagalbos, kreipkitės į gydytojus ar kitus specialistus bei kuo skubiau pašalinkite visus daiktus su kuriais galima susižeisti (aštrius šaltuosius ar šaunamuosius ginklus bei medikamentus).
  8. Nepamirškite patys pasirūpinti savimi. Raskite laiko užsiimti savo pomėgiais.

PSO rekomendacijos.

Depresija gali susirgti kiekvienas. Ši liga nėra charakterio silpnumo ženklas. Tai tokia pati liga kaip gripas, bronchitas ir t.t. tad gali būti išgydyta, tik kuo sunkesnė depresijos forma tuo sudėtingesnis ir ilgesnis jos gydymas. Tiek sergantiesiems, tiek jų artimiesiems reikia apsišarvuoti kantrybe, būti atkakliais ir neprarasti vilties. Depresija nėra tinginių liga ir jos nederėtų maišyti su nesėkmių, nelaimingų atsitikimų ar pan. įvykių sukeltomis emocijomis, kurios laikui bėgant po mažu išblėsta.

 

Bendradarbiaujame:                   plačiau..