Informuojame, jog svetainėje yra naudojami slapukai (angl. cookies)
Sutikdami, paspauskite mygtuką 'Sutinku'.
Sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus savo interneto naršyklės nustatymuose.
Tęsdami naršymą svetainėje jūs sutinkate su slapukų naudojimo sąlygomis.

Versija neįgaliesiems LT | EN

KLAIPĖDOS
MIESTAS

NERINGA

 

Sveika mityba


ATMINTINOS DIENOS


  • Kovo 22 d. Pasaulinė vandens diena

  • Gegužės 22 d. Europos nutukimo diena

  • Rugpjūčio 1-7 d. Pasaulinė kūdikių maitinimo krūtimi savaitė

  • Spalio 1 d. Pasaulinė vegetarų diena

  • Spalio 10 d. Pasaulinė košių diena

  • Spalio 15 - 19 d. Pasaulinė nutukimo savaitė

  • Spalio 16 d. Pasaulinė maisto diena

  • Lapkričio 1 d. Pasaulinė veganų diena

  • Lapkričio 8 d. Europos mitybos diena


STRAIPSNIAI


Pagrindinės sveikos mitybos taisyklės

Norint, kad mityba būtų ne tik sveika, bet ir sveikatinanti, būtina laikytis tinkamos mitybos taisyklių. Labai svarbu, kad būtų laikomasi ne vienos ar kelių taisyklių, bet būtų atsižvelgiama į jas.                                                                     

  1. Pradėkite keisti mitybos įpročius nedelsdami, tačiau imkitės permainų palaipsniui.
  2. Valgykite saikingai – mažinkite vieno ar kito produkto kiekį, bet neatsisakykite jo visiškai.                                                      

Sveikata ir grožis Jūsų lėkštėje (lankstinukas)

Kelis kartus per dieną valgykite įvairių šviežių, dažniau vietinių, vaisių ir daržovių. Kelis kartus per dieną valgykite grūdinių produktų. Gerkite pakankamai skysčių, ypač vandens.                                                                                     

Vandens svarba organizmui (lankstinukas apie vandenį ) (vandens plakatas  )

Vanduo sudaro didžiausią žmogaus organizmo dalį - apie 60 - 70 proc. ir vandens kiekis priklauso nuo amžiaus: naujagimių - daugiau kaip 80 proc., o pas senesnius asmenis apie 60 proc.

Suaugusiųjų sveikos mitybos rekomendacijos

Žmogaus organizmas nėra sandėlis, kuriame tiesiog laikomas suvalgytas maistas. Jame nuolat vyksta medžiagų apykaitos procesai. Organizmas turi gauti energijos tiek, kiek jos išeikvoja per dieną.

Mitybos rekomendacijos asmenims nuo 65m.

Vyresnio amžiaus žmonių medžiagų apykaita yra sulėtėjusi, keičiasi kūno sudėtis, žmogus pasunkėja apie 2-7kg, mažėja fizinis aktyvumas. Atsiranda klausos ir regos sutrikimų, gali būti fizinė ar psichologinė negalia, virškinimo problemų, ypač dažnas vidurių užkietėjimas.

"Sveikuoliškų" kokteilių receptai

Gamindami kokteilius galime naudoti ne tik saldžius vaisius bei uogas, o taip pat ir daržoves. Kokteilius galime gerti užkandžių metu arba pusryčių, ypač jei juos praturtiname sėlenomis, dribsniais, sėklomis.                                                 

Kad grybavimas būtų tik malonumas

Prasidėjus rudeninių grybų sezonui daugelis skuba į miškus pagrybauti ir pailsėti gamtoje. Nors daugelis mano puikiai pažįstantys valgomuosius grybus, tačiau į pintines kartais patenka ir nuodingų grybų, galinčių sukelti ir labai sunkių apsinuodijimų.

Vanduo reikalingas kiekvienai ląstelei!

Kai organizme trūksta vandens,  jaučiame troškulį, tačiau vidurių užkietėjimas, sausa oda, lūpos, trapūs plaukai, nagai rodo, kad geriame per mažai skysčių. Vanduo iš organizmo padeda pašalinti nereikalingas medžiagas bei toksinus.

Tinkama vaikų mityba

Nors informacijos apie sveiką mitybą gausu, tačiau vaikų sveikata nėra puiki.  Daugumai vaikų nustatytas vidurių užkietėjimas, per mažas geležies kiekis kraujyje bei kiti sveikatos sutrikimai.                                                                   

Plastikiniai indai maisto gamyboje

Maisto produktus perkame, gaminame, laikome plastikiniuose induose ir neretai iš jų valgome. Ar susimąstome, kaip cheminė medžiaga, plastmasė, sąveikaudama su maistu, veikia mūsų sveikatą?                                                                    

Tausojantys maistą gaminimo būdai

Siekiant išsaugoti maiste kuo daugiau vitaminų ir mineralų terminio apdorojimo metu, rekomenduojama maisto produktą dėti virti į verdantį vandenį. Patartina į puodą pilti kuo mažiau vandens bei uždengti dangčiu.                                                  

Vaikų mityba vasaros metu

Svarbu prisiminti, kad sveiki vaikai valgo, kai yra alkani ir jų alkio-sotumo signalas yra idealus. Tačiau neretai vaikas išmoksta iš tėvų persivalgymo meno, kitų netinkamos mitybos principų ir alkio-sotumo signalas yra sutrikdomas.                        

Alergija maisto produktams

 Alergija laikoma viena iš sparčiausiai plintančių ligų, o mokslininkai ją vadina šio amžiaus rykšte. Alergija gali sutrikdyti įprastą gyvenimo ritmą, sukeldama daugybę nepatogumų bet kokio amžiaus asmenims.                               

Mamos pienas - ne tik maistas, bet ir vaistas  (plakatas apie žindymą EN)

Motinos pienas – ne tik maistas, bet ir vaistas, nes turi ypač daug teigiamų savybių, kurios užtikrina darnų kūdikio augimą ir vystymąsi.                                                                                                      

Mityba vėžinei ląstelei

Ar teisinga susirgus onkologinėmis ligomis kardinaliai keisti mitybą, gaminti žolelių nuovirus ir valgyti neaiškios kilmės grybus? Kokia turi būti mityba esant onkologiniams susirgimams?                                                                             

Imunitetą stiprinanti mityba

Imunitetą stiprinanti mityba turi tapti įpročiu. Imunitetas yra neatsiejamas nuo tinkamos mitybos. Mityba, kuri gali padėti išvengti susirgimų, turi būti įvairi ir gausi maistingų produktų.                                                                                                       

Vanduo organizmui gyvybiškai svarbus

Vanduo yra gyvybiškai svarbus mūsų organizmui. Būtina žinoti ne tik kiek jo reikia išgerti per parą, bet ir kaip bei kada. Tai pat dėmesį būtina atkreipti ir kokį vandenį geriame.                                                                                                                                                                                               

Valdykime hipertenziją ir druską! 

Širdies ir kraujagyslių ligos yra vienos pagrindinių mirties priežasčių pasaulyje ir vadinamos industrializacijos ligomis. Per pastaruosius 200 metų ypatingai pasikeitė žmonių gyvensena.                                                                                              

Žindymas - gyvenimo pamatas!

Rugpjūčio 1-7 dienomis minima Pasaulinė žindymo savaitė. Pasaulyje, kuriame vis dar esti nelygybė, krizės ir skurdas, maitinimas krūtimi yra kūdikių ir motinų sveikos gyvensenos pagrindas. 

 

Pasaulinė košių diena

Kuo grūdas labiau mechaniškai apdirbtas, tuo jame lieka mažiau naudingųjų medžiagų. Todėl greito paruošimo košės, grūdų dribsniai, aukščiausios rūšies miltai rekomenduojami vartoti itin retai bei tam tikrų ligų atvejais, kai siekiama kuo mažiau dirginti žarnyną.

Osteoporozės profilaktika

Osteoporozė pasireiškia kaulų retėjimu, maža kauline mase ar kaulų trapumu. Šiai ligai atsirasti įtakos turi netinkama mityba, vartojama per daug alkoholinių gėrimų, bei sutrikęs maistinių medžiagų įsisavinimas.

 

Mėgaukimės sveikesniais desertais

Desertai yra visų mėgstami, o jų gausybė didina smaližių gretas. Klaipėdos miesto visuomenės sveikatos biuro visuomenės sveikatos specialistė, dietistė Rūta Genutė teigia, jog desertais pasimėgauti nėra blogai. 

 

Ką valgyti po antibiotikų?

Antibiotikų vartojimas  ne tik gydo, bet neigiamai veikia virškinimo trakto mikroflorą. Daugelis esame girdėję pasakymą „Sveikas žarnynas – sveikas organizmas“. 

 

 


NAUDINGI FILMUKAI



VERTA APLANKYTI


Bendradarbiaujame:                   plačiau..