Informuojame, jog svetainėje yra naudojami slapukai (angl. cookies)
Sutikdami, paspauskite mygtuką 'Sutinku'.
Sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus savo interneto naršyklės nustatymuose.
Tęsdami naršymą svetainėje jūs sutinkate su slapukų naudojimo sąlygomis.
  

 

Versija neįgaliesiems LT | EN

KLAIPĖDOS
MIESTAS

NERINGA

 

Pagrindinės sveikos mitybos taisyklės

 

Sveikos mitybos ABC (trumpa atmininė):

  • Valgyti maistingą, įvairų, dažniau augalinį nei gyvulinės kilmės maistą.
  • Kelis kartus per dieną valgyti grūdinių produktų ar bulvių.
  • Kelis kartus per dieną valgyti įvairių, dažniau šviežių vietinių daržovių ir vaisių (nors 400 g per dieną).
  • Išlaikyti normalų kūno svorį (kūno masės indeksas: 18,5–25).
  • Mažinti riebalų vartojimą: gyvulinius riebalus, kuriuose yra daug sočiųjų riebalų rūgščių, keisti augaliniais aliejais ir minkštais margarinais, turinčiais nesočiųjų riebalų rūgščių.
  • Riebią mėsą ir mėsos produktus pakeisti ankštinėmis daržovėmis, žuvimi, paukštiena ar liesa mėsa.
  • Vartoti liesą pieną, liesus ir nesūrius pieno produktus (rūgpienį, kefyrą, jogurtą, varškę, sūrį).
  • Rinktis maisto produktus, turinčius mažai cukraus. Rečiau vartoti rafinuotą cukrų, saldžius gėrimus, saldumynus.
  • Valgyti nesūrų maistą. Bendras druskos kiekis maiste, įskaitant gaunamą su rūkytais, sūdytais, konservuotais produktais, duona, neturi būti didesnis kaip vienas arbatinis šaukštelis (5 g). Vartoti joduotą druską.
  • Riboti alkoholio vartojimą.
  • Skatinti išimtinį žindymą iki 6 mėn. ir žindymą iki 2 m. ir ilgiau, užtikrinant tinkamą ir saugų papildomą kūdikų ir mažų vaikų maitinimą.
  • Valgyti reguliariai.
  • Gerti pakankamai skysčių, ypač vandens.
  • Kasdien aktyviai judėti.

Labai svarbu, kad būtų laikomasi ne vienos ar kelių taisyklių, bet būtų atsižvelgiama į jas visas.

Parengta pagal sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro, vilniaus universiteto medicinos fakulteto, kauno medicinos universiteto rekomendavijas (2010m.)

Bendradarbiaujame:                   plačiau..