Informuojame, jog svetainėje yra naudojami slapukai (angl. cookies)
Sutikdami, paspauskite mygtuką 'Sutinku'.
Sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus savo interneto naršyklės nustatymuose.
Tęsdami naršymą svetainėje jūs sutinkate su slapukų naudojimo sąlygomis.
  

 

Versija neįgaliesiems LT | EN

KLAIPĖDOS
MIESTAS

NERINGA

 

Grūdintis tikrai verta!

Kas vyksta organizme, kai ant kūno išliejame kibirą ledinio vandens arba bent įkišame kojas į upės vandenį? Ir kodėl tai verta daryti?

Apsaugo nuo peršalimo ligų ir infekcijų. Įlipus į šaltą vandenį ar juo apsipylus atsiranda didesnis odos šildymo poreikis, todėl pagerėja aprūpinimas krauju, organų ir audinių aprūpinimas deguonimi bei kitomis būtinomis medžiagomis, yra stimuliuojama visa širdies ir kraujagyslių sistemos veikla. Mat pripratęs prie šalčio organizmas sugeba greičiau sušilti, o kai oda geriau aprūpinama krauju, lengviau išvengiama peršalimo ligų ir nušalimų, organizmas tampa atsparesnis ne tik ligoms, bet ir stresui.

Vanduo veikia stipriausiai

Grūdinimasis vandeniu veikia stipriau negu oro vonios. Tad grūdintis vandeniu pradėkite po truputį.

  • Švelniausia procedūra – apsitrynimas. Sudrėkinkite rankšluostį kambario temperatūros vandeniu ir patrinkite kaklą, rankas, krūtinę, nugarą. Paskui – pilvą, juosmenį, kojas. Tada tas vietas sausai nusišluostykite ir stipriai (net iki raudonumo) ištrinkite sausu rankšluosčiu. Kai įprasite prie šios procedūros, pereikite prie sudėtingesnių.
  • Maudynes baikite šaltu dušu. Pradėti grūdintis galima maudantis po dušu. Nusiprauskite šiltu vandeniu, paskui po truputį sukite vis šaltesnį vandenį iki visai šalto ir pabūkite po juo bent minutę.
  • Pakiškite kojas po šaltu vandeniu. Tai paprasta, bet labai efektyvi procedūra. Kojos itin jautrios šalčiui, todėl šią procedūrą reikia daryti laipsniškai ir nuosekliai. Iš pradžių patartina kojas apsipilti vėsiu vandeniu kasdien vakare, o po savaitės taip grūdinkitės du kartus per dieną: ryte ir vakare. Jei procedūrą kartosite kasdien, šalčio teikiamą naudą pajusite jau po dviejų savaičių.
  • Atšals rankos, nurims protas. Grūdintis galima pradėti ir apsipilant rankas šaltu vandeniu. Į vandenį panardinkite arba juo apliekite ranką nuo alkūnės iki pirštų galiukų. Tai ir puikus būdas atsikratyti nerimo bei susierzinimo.
  • Apsipylimas grūdina ir masažuoja. Apsipylimas iki pusės arba viso kūno apipylimas ne tik grūdina organizmą, bet ir veikia kaip masažas. Mat odos paviršių dirgina vandens srovelės. Ypač smagi ši procedūra pirtyje. Tačiau galima apsipilti ir ežero ar upės vandeniu, vonioje. Pirmą kartą bandant šią procedūrą vandens temperatūra turi būti ne žemesnė kaip 30 laipsnių. Vėliau ją po truputį mažinkite. Svarbu vandenį pilti pamažu, kad jis aplietų visas kūno vietas. Po apsipylimo kūną energingai ištrinkite rankšluosčiu ar pasimankštinkite, kad greičiau sušiltumėte.

Jūros terapija

Maudytis jūroje, klausytis jos ošimo, vaikštinėti pakrante labai smagu. Tai puikus poilsis ir pavargusiam kūnui, ir protui. Be to, maudynės jūroje bene labiausiai grūdina organizmą.

  • Šaltesnis vanduo, didesnė nauda. Jūros vanduo dažniausiai būna gerokai šaltesnis už ežero, tvenkinio ar to, kuriuo grūdinamės vonioje. Todėl ir efektas didesnis.
  • Masažuoja raumenis ir padus. Jūros vanduo ne tik puikiai grūdina, bet ir masažuoja. Bangos masažuoja odą ir raumenis, o smėlis ir akmenukai – kojų padus.
  • Gaivaus oro gurkšnis. Pajūrio oras taip pat stiprina imunitetą ir grūdina. Tai puiki profilaktinė priemonė prieš dažnas slogas, tonzilitus, bronchitus, alergines ligas. Pajūrio oras labai gerai veikia kvėpavimo takų gleivines, nes jodo jonai ir druskų garai valo ir suminkština kvėpavimo takus.

Taisyklės, kurių nevalia pamiršti

Neužtenka porą kartų įbristi į upę ar apsipilti lediniu vandeniu ir tikėtis, kad visus metus nekibs ligos. Grūdintis reikia nuolat. Mat mėnesį neatliekant procedūrų organizmas vėl praranda atsparumą šalčiui. Ir nepamirškite kelių taisyklių, nes kartais, stengiantis apsisaugoti nuo ligų, galima jų dar daugiau prisišaukti.

  • Procedūras rinkitės atsargiai. Ypač to neturėtų pamiršti vyresnio amžiaus žmonės. Mat bėgant metams organizmui sunkiau adaptuotis po šalčio procedūrų, reikia daugiau laiko grįžti į įprastą ritmą. Tad vyresnio amžiaus žmonėms rekomenduojamos oro vonios, mankšta lauke ir kūno trynimas drėgnu rankšluosčiu, kojų ar rankų apsipylimas vėsiu, bet ne lediniu vandeniu.
  • Jeigu susirgote, grūdinimąsi atidėkite. Pradėti grūdintis galima bet kada, svarbu, kad tuo metu žmogus būtų sveikas. Jeigu jums perši gerklę, užgulusi nosis, sloguojate ar skauda galvą, nekiškite į šaltą vandenį net mažojo kojos pirštelio. Mat apsipylus lediniu vandeniu ar pabraidžiojus po rasą gali prikibti plaučių uždegimas.
  • Dažnai sergantiems grūdintis nelengva. Dažnai sergantiems, fiziškai silpniems žmonėms grūdintis reikia labai atsargiai. Būtina stebėti organizmo siunčiamus signalus ir atsakomąsias reakcijas į šaltį. O po procedūros pagulėti šiltai apsiklojus. Be to, prieš pradedant grūdintis reikėtų pasikonsultuoti su gydytoju.
  • Nekankinkite savęs. Jeigu jaučiate, kad sustirote ir jums nemalonu – būtinai baikite procedūrą. Truputį pasimankštinkite ir išsitrinkite rankšluosčiu, kad kūnas greičiau sušiltų.
  • Grūdinimasis turi teikti malonumą! Po procedūros turite pajusti jėgų antplūdį, džiugesį. Jei pagerėja apetitas ir miegas, jaučiatės puikiai – viską darote teisingai. Tačiau jeigu jaučiate diskomfortą, geriau rinkitės švelnesnes procedūras arba jų visai atsisakykite.
  • Nepersistenkite. Kuo šaltesnis vanduo, tuo trumpesnė turi būti procedūros trukmė. Kiekvieną seansą užbaikite energingai kūną trindami rankšluosčiu. Jeigu grūdinatės vonioje, labai svarbu, kad patalpoje būtų pakankamai šilta ir nebūtų skersvėjo.

Klaipėdos miesto visuomenės sveikatos biuro specialistai skelbia KONKURSĄ. Laimėjusieji turės galimybę apsilankyti II Melnragėje įsikūrusioje ,,PAJŪRIO PIRIS“. Konkurso sąlygos skelbiamos visuomenės sveikatos biuro facebook paskyroje. Konkursas vyks iki lapkričio 23 d.

 

Bendradarbiaujame:                   plačiau..