Informuojame, jog svetainėje yra naudojami slapukai (angl. cookies)
Sutikdami, paspauskite mygtuką 'Sutinku'.
Sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus savo interneto naršyklės nustatymuose.
Tęsdami naršymą svetainėje jūs sutinkate su slapukų naudojimo sąlygomis.
  

 

Versija neįgaliesiems LT | EN

KLAIPĖDOS
MIESTAS

NERINGA

 

Pirmasis projekto EDDIS partnerių susitikimas

Klaipėdos miesto visuomenės sveikatos biuras kartu su Klaipėdos „Versmės“ progimnazija ir tarptautiniais partneriais nuo 2018 rugsėjo 1 d. pradėjo vykdyti „Erasmus+“ programos projektą „Skaitmeninė lytiškumo ugdymo platforma vidurinėse mokyklose“ (toliau – EDDIS (angl. A Digital Program for Sexual Education in Secondary Schools)).

Projektas vadovaujasi ES jaunimo politikos strategija, kurios tikslas – jaunų žmonių sveikatos ir gerovės palaikymas, atkreipiant dėmesį į lytinę sveikatą. Į projektą bus įtraukta apie 400 mokinių ir 40 mokytojų, atsakingų už lytiškumo ugdymą.

Projekto partneriai: Lisabonos aukštoji slaugos mokykla (Portugalija), Atėnų technologinis švietimo institutas (Graikija), Vasaramaen vidurinė mokykla (Suomija), Klaipėdos miesto visuomenės sveikatos biuras (Lietuva), 9-oji Kallithea „Manos Xatzidakis“ vidurinė mokykla (Graikija), Klaipėdos „Versmės“ progimnazija (Lietuva), Santo Antonio mokyklų klasteris (Portugalija).

2018 m. lapkričio 5-6 dienomis Suomijos Turku taikomųjų mokslų universitete vyko EDDIS projekto partnerių pirmasis susitikimas. Jo metu aptartos tolimesnės bendradarbiavimo galimybės, sudėliotas susitikimų, Skype konferencijų grafikas. Pristatyta kiekvienos projekto partnerių šalies lytinio švietimo problema, sveikatos priežiūros teikimo mokyklose iššūkiai. Supažindinta su Vasaramen vidurine mokykla (Suomija, Turku), Turku taikomųjų mokslų universitete supažindinta su visuomenės sveikatos slaugytojų ir slaugos programų mokymosi praktiniais ypatumais. Iki 2018 metų pabaigos numatyta atlikti literatūros analizės apžvalgą, atlikti tyrimą. 2019 m. balandžio 1-5 dienomis projekto partneriai atvyks į Klaipėdą – vyks kūrybinės dirbtuvės, EDDIS projekto turinio modeliavimas.

Projekto problema ir projekto poreikis: Statistika rodo, kad pirmųjų lytinių santykių pradžia Lietuvoje yra 13-15 metų. Būdami 19-20 metų vaikinai vidutiniškai per gyvenimą jau būna lytiškai santykiavę su 4,84 partneriais, o merginos su – 3,24 lytiniais parneriais. 30 proc. lytinių santykių turėjusių paauglių nenaudoja jokių apsisaugojimo priemonių, kas sąlygoja lytiškai plintančių ligų (LPL) plitimą, bei nepageidaujamų nėštumų skaičių. Klaipėdos mieste 2016 m. registruota 11 paauglių (15–17 m.) gimdymų. Nustatyta, kad kiekviena jaunesnė karta vidutiniškai vieneriais metais anksčiau pradeda lytinį gyvenimą, palyginus su vyresniąja. Lytinis ugdymas Lietuvoje dar tebėra labai opi tema: dažnai jauniems žmonėms trūksta informacijos apie kontracepciją (kaip ir ką naudoti), nespėjama laiku suteikti reikalingos informacijos bei paslaugų. Mokyklose lytinio švietimo programa integruojama į atskirus mokomuosius dalykus, bet pedagogai ir sveikatos priežiūros specialistai dar nėra pasirengę spręsti paauglių reprodukcinės sveikatos problemų.

Projekto esmė: Projekto prioritetai: horizontalusis projekto prioritetas – socialinės atskirties mažinimas, bendrojo ugdymo prioritetas – ankstyvo pasitraukimo iš mokyklos prevencija.

Projekto tikslas – gilinti mokinių (13-16 m.) žinias lytinės sveikatos srityje bei atnaujinti lytinio ugdymo metodus.

Projekto idėja – bendradarbiaujant su mokiniais, mokytojais bei lytinio švietimo ekspertais iš keturių Europos šalių sukurti tarptautinę elektroninę platformą, skirtą mokinių lytiškumo ugdymui.

Projekto veiklos:

  1. Mokinių lytinio ugdymo poreikių tyrimas, siekiant sudaryti elektroninės lytiškumo platformos temas ir turinį (2018 m. ruduo);
  2. Elektroninės lytiškumo platformos kūrybinės dirbtuvės (darbas grupėse, dalyviai – mokiniai- savanoriai, jų mokytojai ir lytinio švietimo specialistai). Organizatoriai – Klaipėdos miesto visuomenės sveikatos biuras ir Klaipėdos „Versmės“ progimnazija (2019 m. pavasaris);
  3. Fenomeno (reiškinių visumos) tyrimu paremtas mokymas ir mokomosios medžiagos plėtojimas pamokose (2019 m. ruduo);
  4. Elektroninės lytiškumo platformos bandomasis diegimas (pilotavimas) projekte dalyvaujančiose mokyklose: elektroninės platformos turinio ir metodų išbandymas, atsižvelgiant į mokinių, mokytojų, sveikatos specialistų nuomonę (2020 m. ruduo);
  5. Projekto vertinimas, vystymas ir pritaikymas (2021 m. pavasaris). Elektroninės lytiškumo platformos palaikymas iki 5 metų nuo projekto pabaigos (iki 2026 m.).

Projekto rezultatai/ intelektiniai produktai:

  1. EDDIS projekto tyrimas apie mokinių lytinio ugdymo poreikius, lūkesčius (N=200-400 mokinių);
  2. Jaunimo bendradarbiavimo ir įsitraukimo modelis (šešios fazės: situacijos analizė, kūrybinės dirbtuvės, mokomosios medžiagos ruošimas, pilotavimas, vertinimas ir modelio pritaikymas);
  3. Elektroninės platformos lytiškumo ugdymui sukūrimas, kurią mokiniai galės naudoti pamokose ir savarankiškai.

Projektas finansuojamas iš ES programos „Erasmus+” lėšų.

 

Bendradarbiaujame:                   plačiau..