Informuojame, jog svetainėje yra naudojami slapukai (angl. cookies)
Sutikdami, paspauskite mygtuką 'Sutinku'.
Sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus savo interneto naršyklės nustatymuose.
Tęsdami naršymą svetainėje jūs sutinkate su slapukų naudojimo sąlygomis.

Versija neįgaliesiems LT | EN

KLAIPĖDOS
MIESTAS

NERINGA

 

Spalio 20 - pasaulinė osteoporozės diena

Osteoporozė pasireiškia kaulų retėjimu, maža kauline mase ar kaulų trapumu. Šiai ligai atsirasti įtakos turi netinkama mityba, kurioje trūksta kalcio bei vitamino D, vartojama per daug alkoholinių gėrimų, bei sutrikęs maistinių medžiagų įsisavinimas. Taip pat rizika susirgti osteoporoze padidėja esant priešlaikinei menopauzei, vartojant kortikosteroidais, sergančių šia liga artimųjų tarpe, bei nepakankamas fizinis aktyvumas.

Siekiant išvengti šios ligos būtinas sveikas gyvenimo būdas. Klaipėdos miesto visuomenės sveikatos biuro dietistė Rūta Genutė teigia, kad svarbus yra  tinkamas fizinis aktyvumas bei subalansuota mityba.  Rekomenduojama mitybos racioną praturtinti maisto produktais, kuriuose gausu kalcio. Daug kalcio turi pienas, kefyras, varškė ir kiti pieno produktai, špinatai, lapiniai kopūstai, apelsinų sultys, džiovinti abrikosai, figos, saulėgrąžos, sezamų sėklos (sezamų pasta Tahini), avižos, grikiai, pilno grūdo duona, jūros kopūstai, žuvų konservai su kaulais. Šiuos produktai yra svarbūs dar jaunystėje, kai formuojasi kaulai ir neiškyla problemų dėl osteoporozės. Kalcio įsisavinimui labai svarbus yra vitaminas D. Šio vitamino gausime su saule bei valgydami žuvį, tokią kaip silkę, lašišą, sardines, menkių kepenėles, bei kiaušinius, neišmesdami trynio, sviestą.

Taip pat svarbu yra riboti druską, nes ši skatina kalcio netekimą iš organizmo, saikingai vartoti baltymus, atsakingai rinktis maisto produktus bei maisto papildus, kuriuose gausu vitamino A, nes šio vitamino perteklius neigiamai veikia kaulų formavimąsi. Specialistė tvirtina, kad asmenys, išgeriantys daugiau nei 3 puodelius kavos, arba suvartojantys didelį kofeino kiekį ir su kitais produktais, tokiais kaip energetiniai gėrimai, šokoladas, turėtų šį įprotį pakeisti, nes kofeinas yra linkęs apsunkinti kalcio bei kitų mineralų, vitaminų įsisavinimą organizme. Osteoporozės profilaktikai svarbu riboti arba atsisakyti alkoholinių gėrimų dar jauname amžiuje, užsiimti aktyvia fizine veikla. Rekomenduojamas greitas arba intervalinis ėjimas ne rečiau kaip 3 kartus per savaitę. Tyrimai rodo, kad asmenys sergantys osteoporoze bei nuolatos besimankštinantys, rečiau patiria kaulų lūžius. Taip nutinka, nes padidėja raumenų jėga, sąnarių lankstumas, pagerėja koordinacija, laikysena.

Naudingas patarimas yra pradėti mankštintis ne tik kai išgirstama diagnozė, bet nuo pat vaikystės. Aktyvaus gyvenimo būdo turime mokytis jau nuo mažens, tai padeda geriau išsivystyti kaulų sistemai. Pradėjus sportuoti dar tuomet, kai kaulai auga, sumažėja osteoporozės išsivystymo rizika senatvėje. Tačiau ir vyresniame amžiuje saikingas sportas ar mankšta yra naudingi. Būtina atkreipti dėmesį, jog jei asmuo jau yra turėjęs lūžių, patartina vengti bet kokių sporto šakų, susijusių su galimomis traumomis ar smūgiais, taip pat nenešioti sunkių daiktų. Tokiu atveju tinka vandens procedūros, mankštos.

Bendradarbiaujame:                   plačiau..