Informuojame, jog svetainėje yra naudojami slapukai (angl. cookies)
Sutikdami, paspauskite mygtuką 'Sutinku'.
Sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus savo interneto naršyklės nustatymuose.
Tęsdami naršymą svetainėje jūs sutinkate su slapukų naudojimo sąlygomis.

Versija neįgaliesiems LT | EN

KLAIPĖDOS
MIESTAS

NERINGA

 

Vaikščiojimo grupėse - miško terapija ir bendraminčių palaikymas gyventi sveikiau

Kiekvieną penktadienį Melnragės mišku keliaujantis būrys vaikščiojimo entuziastų - įprastas vaizdas kitiems poilsiaujantiems. Norėtumėte prisijungti ir Jūs? Kviečiame!

KELETAS FAKTŲ, KODĖL VERTA TAPTI ŠIOS AKTYVIAI IR SVEIKAI GYVENANČIOS BENDRUOMENĖS DALIMI:

  • Vaikščiojimas sumažina neigiamas ilgo sėdėjimo pasekmes. Jei dirbate protinį darbą prie rašomojo stalo, dažnai dalyvaujate posėdžiuose, paskaitose ar seminaruose, laisvalaikiu sėdite namie ant patogaus fotelio ar sofos ir vykstate automobiliu į darbą, dėl labai mažo fizinio aktyvumo kyla grėsmė Jūsų sveikatai. Todėl net ir trumpi kasdieniai pasivaikščiojimai yra būtini. Moksliniu tyrimu nustatyta, kad po 10 min. aktyvaus (greito) pasivaikščiojimo suintensyvėja raumenų veikla ir kraujotaka, o tai sumažina net trijų valandų sėdėjimo padarytą žalingą poveikį kojų arterijoms.
  • Vaikščiojimas skatina kūrybiškumą. Moksliniais tyrimais nustatyta, kad pasivaikščiojimo metu ir trumpai po jo padidėja žmogaus kūrybingumas. Tiriant savanorius, kūrybiškų testo atsakymų gauta du kartus daugiau tuo metu, kai jie judėjo. Rezultatai nepriklauso nuo to, ar vaikštoma patalpoje, ar lauke. Jeigu blogas oras, galima žingsniuoti ant bėgimo takelio.
  • Vaikščiojimas mažina psichologinę įtampą. Moksliniais tyrimais nustatyta, kad asmenys, kurie daugiau vaikšto, turi žemesnį psichologinės įtampos lygį. Šis poveikis ypač gerai pastebimas žmonėms, patyrusiems sunkias emocines traumas. Kitas tyrimas nustatė, kad smegenys patiria būseną, panašią į meditaciją, kai vaikštoma po vaizdingas, žalias erdves, todėl rekomenduojama dažniau ieškoti galimybės pasivaikščioti po parkus, miškus ar sodus.
  • Vaikščiojimas sumažina kraujospūdį. Moksliniais tyrimais nustatyta, kad 30 min. greito ėjimo sumažina arterinį kraujospūdį, poveikis lieka ir po pasivaikščiojimo. Be to, panašų efektą galima gauti 30 min. ėjimo padalinus į 3 dalis (po 10 min.). Tai ypač naudinga dirbantiems intensyvų protinį darbą sėdint.
  • Vaikščiojimas aktyvuoja organizmo veiklą. Jei nuolatos jaučiate nuovargį ar silpnumą (tai gali būti ir lėtinio susirgimo simptomas), nevenkite žemo intensyvumo fizinių pratimų ar tiesiog pasivaikščiojimo. Moksliniu tyrimu nustatyta, kad ši paprasta fizinė veikla gali padidinti subjektyvų energijos lygį iki 20 proc. ir sumažinti nuovargį iki 65 proc.
  • Vaikščiojimas gerina nuotaiką. Moksliniu tyrimu nustatyta, kad kuo daugiau laiko žmonės prasėdi automobilyje, tuo prastesnė tampa jų psichologinė būsena. Bet 10 min. greito ėjimo gali šiek tiek ją pagerinti. Taigi daugiau fizinio aktyvumo – daugiau emocinės pusiausvyros.
  • Vaikščiojimas stimuliuoja imuninę sistemą. Moksliniu tyrimu nustatyta, kad kasdienis intensyvus 30–45 min. pasivaikščiojimas skatina imuninę sistemą ir iš dalies apsaugo nuo neigiamo šalčio poveikio. Reguliariai besimankštinantys žmonės peršalimo ligomis serga rečiau, trumpiau bei lengviau.
  • Vaikščiojimas mažina cukraus kiekį kraujo plazmoje. Moksliniais tyrimais nustatyta, kad 15 min. pasivaikščiojimas po kiekvieno valgio gali sumažinti cukraus kiekį kraujyje net iki 24 val. Todėl tiems, kurių padidėjęs cukraus kiekis kraujo plazmoje, ypač naudinga vietoj deserto pasivaikščioti lauke.
  • Vaikščiojimas stimuliuoja vyresnio amžiaus žmonių atmintį. Moksliniais tyrimais nustatyta, kad ilgas vaikščiojimas ypač naudingas vyresnio amžiaus žmonėms: jis teigiamai veikia ne tik fizinę sveikatą (mažėja svoris ir kraujospūdis, gerėja pusiausvyra ir kt.), bet pagerina atmintį ir pažintines funkcijas.
  • Vaikščiojimas gali sumažinti krūties vėžio riziką. Kasdien vaikščiodamos (ne mažiau kaip 2,5 val. per savaitę) greitu tempu vyresnio amžiaus moterys gali sumažinti tikimybę susirgti krūties vėžiu net iki 42 proc. Mokslinio tyrimo metu nustatyta, kad fizinė veikla sumažina hormono estrogeno ir progesterono bei jų metabolitų lygį (krūties vėžio rizikos veiksniai). Taip pat mažina riebalinio audinio kiekį moters kūne, kuris gamina ir išskiria estrogeną.
  • Vaikščiojimas gali sumažinti vyrų amžinę impotenciją. Devynerių metų studijos metu aptikta, kad ilgai vaikštant gali pagerėti pagyvenusių vyrų sveikata. Moksliniu tyrimu nustatyta, kad kasdienis intensyvus 3 km. pasivaikščiojimas gali sumažinti vyrų amžinės impotencijos pavojų, nes efektyviai pagerina kraujotaką visame kūne ir lyties organuose (Informacijos šaltinis: Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centras, "Vaikščiojimo nauda ir galimos klaidos vaikštant").

KĄ APIE ŠIAS GRUPES KALBA JŲ DALYVIAI?

Petronėlė (iš dešinės)

Vaikščiojimo grupes pradėjau lankyti, nes leisti laiką gamtoje man yra ypač malonu. Gamta - tai gera savijauta. Vaikštau nuolatos, ne tik šiuose užsiėmimuose, ir jaučiuosi puikiai. Kaip motyvuoti kitus prisijungti prie vaikščiojimo grupių? Manau, kad raginimas nepadės, jei to noro gyventi sveikiau nebus, tiesiog pačiam žmogui turi ateiti sąmoningumas, kad gyventi sveikai, judėti yra svarbu. Priėmęs šį sprendimą netruks pamatyti, kad ir bendra savijauta pagerėjo ir svoris sumažėjo, ir sąnariai lankstesni tapo.

Jelizabeta (iš kairės)

Vaikščiojimo grupes pradėti lankyti paskatino sveikatos negalavimai. Apskritai sportuoti man labai patinka, nes dar jaunystėje intensyviai tuo užsiiminėjau, žaidžiau krepšinį. Kalbant apie vaikščiojimo naudą, galiu tik patvirtinti, kad tai tikrai puikus užsiėmimas. Prieš kurį laiką labai skaudėjo nugarą, o dabar jaučiuosi kur kas geriau. Pradėti lankyti grupes paskatinau ir savo sesę, motyvuodama, kad čia tikrai smagiau, nei sėdėti užsidarius tarp keturių sienų.

Ona Birutė

Vaikščiojimo grupes lankau nuo 2016 m. Iš pradžių daugiausiai vaikščiojau su šiaurietiškojo ėjimo lazdomis, o vėliau prisijungiau ir prie šių grupių. Turiu pasakyti, kad jaučiuosi labai gerai, kūnas priprato prie reguliaraus fizinio krūvio, po užsiėmimų energija liejasi per kraštus. Labai kviečiu prisijungti visus prie mūsų grupių, nes judėti yra būtina. Užsisėdėjusiame kūne randasi įvairūs negalavimai, o judant, atrodo, kad visos problemos ima ir "išsivaikšto".

Janina

Vaikštau reguliariai ne tik vaikščiojimo grupėse, bet ir viena, tačiau čia užsukti visada smagu, nes gali sutikti daugiau bendraminčių, pabendrauti. Apskritai manau, kad dalyvauti tokiuose užsiėmimuose, nuolatos judėti yra labai svarbu, nes kol judi, tol gyveni.

Virgilijus

Vaikčiojimo grupes pradėjau lankyti atsiradus daugiau laisvo laiko. Taip pat jungtis prie šios aktyvios bendruomenės paskatino galimybė susitikti su bendraminčiais, pabendrauti, pasigrožėti pajūrio gamta. Ilgainiui lankydamas užsiėmimus pasijaučiau daug stipresnis, labiau atsipalaidavęs, sieloje atsirado lengvumo pojūtis. Labai raginu jungtis visus, dar nebandžiusius šių užsiėmimų, kartu pasivaikščiosime ir pabendrausime.

Anastazija

Pradėti lankyti vaikščiojimo grupes paskatino sveikatos negalavimai. Manau, kad judėjimas ir tinkama mityba yra pagrindas. Šių užsiėmimų metu pastebėjau, kad pagėrėjo ne tik fizinė būklė, bet ir nuotaika, bendravimas su aplinkiniais. Prie to manau labai prisidėjo ir gamta, kurioje reguliariai vaikštome.

***

JEIGU SUSIDOMĖJOTE VAIKŠČIOJIMO GRUPĖMIS, MALONIAI KVIEČIAME REGISTRUOTIS MOB. TEL. 8 640 933 40.

ARTIMIAUSI UŽSIĖMIMAI VYKS ŠIOMIS DIENOMIS:

  • BIRŽELIO 28 D. 10.00 VAL.
  • LIEPOS 5,12 IR 19 D. 10.00 VAL.

SUSITIKIMO VIETA -  PRIE PC "MAXIMA" ĮĖJIMO MELNRAGĖJE I.

VAIKŠČIOJIMO GRUPIŲ MARŠRUTAS - MELNRAGĖ I - MELNRAGĖ II - MELNRAGĖ I.

PASIVAIKŠČIOJIMŲ METU NUMATYTOS SVEIKATINANČIOS MANKŠTOS PO ATVIRU DANGUMI, O AKTYVIAUSIŲ ASMENŲ, KURIE DALYVAUS VISUOSE CIKLO SUSITIKIMUOSE, LAUKS STAIGMENOS!

UŽSIĖMIMAI SKIRTI 55 M. IR VYRESNIEMS ASMENIMS BEI ŠIŲ AMŽIAUS GRUPIŲ NEĮGALIESIEMS.

 

SUSITINKAME PAJŪRYJE!

Projektas finansuojamas iš Europos socialinio fondo.

Daugiau informacijos www.einvesticijos.lt

 

Bendradarbiaujame:                   plačiau..