Informuojame, jog svetainėje yra naudojami slapukai (angl. cookies)
Sutikdami, paspauskite mygtuką 'Sutinku'.
Sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus savo interneto naršyklės nustatymuose.
Tęsdami naršymą svetainėje jūs sutinkate su slapukų naudojimo sąlygomis.

Versija neįgaliesiems LT | EN

KLAIPĖDOS
MIESTAS

NERINGA

 

Saugus poilsis pajūryje

Svarbu! Troškulį geriausiai malšina mineralinis, paprastas geriamasis vanduo. Skysčius reikia gerti nuolat, po truputį, visą dieną ir nelaukti, kol kils troškulys. Patartina daugiau vartoti maisto produktų, kuriuose yra daug skysčio, pvz., arbūzų. Nerekomenduojama gerti alkoholinių gėrimų ir daug kofeino turinčių produktų. Stengtis nesinešti greitai gendančių produktų. Nevalgyti kvapą pakeitusio maisto produkto.

Svarbu! Pirmą dieną paplūdimyje patariama degintis tik 10–15 min., o deginimosi laiką ilginti kasdien po truputį. Pavojingiausias laikas lauke – nuo 11 iki 17 val.

Svarbu! Apsaugos kremu nuo UV spindulių rekomenduojama teptis  kas dvi valandas.

 

Saulės ir šilumos smūgis. Kaip atpažinti ir padėti?

Vasaros metu ypač dažnai pasitaiko nudegimų, ištinka šilumos ir saulės smūgis. Saulės smūgis ištinka žmogų, kai jį veikia tiesioginiai saulės spinduliai, kurie, kaitindami nepridengtą galvą ir sprandą, dirgina galvos smegenų dangalus, todėl pakyla smegenų temperatūra ir sutrinka jų funkcija.

 

Jeigu ištiko saulės smūgis ir pajutote: 

• galvos skausmą, svaigimą;

• silpnumą, pykinimą, vėmimą;

• zvimbimą ausyse, mirgėjimą akyse, sąmonės aptemimą;

• išbalo oda, išpylė šaltas prakaitas... tai greičiausiai Jus ištiko saulės smūgis. Ištikus saulės smūgiui nedelsdami kreipkitės į gydytoją. Taip pat nukentėjusįjį veskite į pavėsį ir ant galvos dėkite šaltą kompresą, vėdinkite kokiu nors turimu daiktu.

Šilumos smūgis – tai būklė, kai dėl aukštos temperatūros net nebūnant saulėje sutrinka organizmo termoreguliacija ir žmogus perkaista.

Jeigu esant saulėje Jums ar kitam asmeniui:

• ėmė svaigti galva;

• pakilo aukšta temperatūra, paraudo ir karščiuoja oda;

• pykina, kankina troškulys;

• sutriko orientacija, apėmė mieguistumas, eisena pasidarė netvirta... tai galimi ženklai, kad per ilgai buvote saulėkaitoje, ir Jus ištiko šilumos smūgis.

Ištikus šilumos smūgiui nedelsdami nueikite į pavėsį, apsiklokite vėsiu vandeniu sudrėkinta antklode (ar rankšluosčiu), gerkite daug vėsaus vandens, tačiau nešalto. Važiuokite į gydymo įstaigą.

Svarbu! Siekiant apsaugoti akis nuo ultravioletinių spindulių reikia naudoti akinius su UV spindulių filtrais.

Saugus poilsis prie vandens

• Neplaukiokite vieni. Jei pradėtumėte skęsti, kartu plaukiantis žmogus galėtų jums padėti.

• Nesimaudykite už gylį ribojančių plūdurų. Būtina visada paisyti paplūdimyje esančių ženklų ir vėliavos įspėjimų. 

• Negalima leisti vaikams maudytis praėjus mažiau nei 60 min. po valgio, taip pat negalima maudytis ką nors kramtant.

• Paaiškinkite vaikams saugaus elgesio vandenyje taisykles.

Jei pastebėjote skęstantį žmogų:

• Jei kitas žmogus skęsta, pirmiausia šaukitės pagalbos, atkreipkite kitų žmonių dėmesį, kvieskite gelbėjimo tarnybas numeriu 112

• Jei įmanoma, paduokite skęstančiajam virvę, storą lazdą ar kitą priemonę, kad galėtumėte jį ištraukti į krantą.

• Pats gelbėkite tik tada, jei mokate gerai plaukti, žinote, kaip prisiartinti ir nugabenti skęstantįjį į krantą. Skęstantis žmogus būna apimtas panikos, griebiasi ir nardina gelbstintį žmogų, todėl grėsmė kyla abiem.

• Jei skęstantis žmogus jus sugriebė – išsilaisvinkite nuo jo. Tai galite daryti stumdami jo smakrą nuo savęs, atsispirdami kojomis ar atsistumdami rankomis nuo jo krūtinės, lauždami rankas ar kitais būdais. 

• Parplukdžius skendusį žmogų į krantą, jei jo gyvybinės funkcijos yra sutrikusios, teikti pirmąją pagalbą, kol atvyks gelbėjimo tarnybos. 

Odos apsauga nuo saulės

Saulės spinduliai skatina vitamino D gamybą, stiprina imunitetą, gerina savijautą. Tačiau saulės spinduliais reikia džiaugtis saikingai. Deginantis saulėje viena iš apsaugos priemonių nuo kenksmingų UV spindulių poveikio priemonių – kremai su apsauga. Apsaugos nuo saulės faktorius (SPF) parodo, kiek jūs galite būti saulėje, nenukentėdami nuo UV spindulių. 

 

Veiksmingumo kategorijos: Mažas  – iki 10 SPF, Vidutinis – 10-20 SPF, Aukštas – 25-35 SPF, Labai aukštas – 40-50 SPF

Higiena paplūdimiuose

Ilsintis gamtoje dažnai užkandžiaujama, tačiau būtina nepamiršti, jog kaskart po maudynių jūroje ar palietus smėlį rankas reiktų nusiplauti po švariu tekančiu vandeniu. Jeigu tokios galimybės nėra, tuomet 

patariama turėti su savimi dezinfekcinę priemonę (drėgnų servetėlių, dezinfekci-

nio gelio ar purškiamos atitinkamos priemonės).

Prie vandens reiktų elgtis atsakingai, kad linksmas poilsis nesibaigtų nelaime!

Bendradarbiaujame:                   plačiau..