Informuojame, jog svetainėje yra naudojami slapukai (angl. cookies)
Sutikdami, paspauskite mygtuką 'Sutinku'.
Sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus savo interneto naršyklės nustatymuose.
Tęsdami naršymą svetainėje jūs sutinkate su slapukų naudojimo sąlygomis.

Versija neįgaliesiems LT | EN

KLAIPĖDOS
MIESTAS

NERINGA

 

Šiaurietiškojo ėjimo pratybos

Klaipėdos miesto visuomenės sveikatos biuro specialistai organizavo šiaurietiškojo vaikščiojimo teorinį/praktinį seminarą ikimokyklinio ugdymo įstaigų visuomenės sveikatos priežiūros spacialistams ir mokyklų visuomenės sveikatos specialistams.

Šiaurietiškasis ėjimas (Nordic walking) – tai ėjimas naudojant specialiai šiam ėjimui sukurtas lazdas. Šios lazdos naudojamos tam, kad einant tinkamai judėtų ne tik apatinė kūno dalis, bet ir viršutinė. Tai labai efektyvus ir lengvas būdas pagerinti Jūsų fizinę būklę. Šį ėjimą praktikuoti gali kiekvienas – nėra apribojimų dėl amžiaus, svorio ar fizinio pasirengimo.

Pasirinkus šiaurietiškąjį ėjimą, labai svarbu atkreipti dėmesį į tai, jog egzistuoja tam tikra vaikščiojimo su lazdomis technika.

Vaikščiojimo su lazdomis technika yra panaši į lygumų slidinėjimo: žengiant pirmyn dešine koja, atsispiriama kairėje rankoje laikoma lazda. Atminkite, jog lazdos reikalingos ne pasiremti, o atsispirti. Lazda į žemę smeigiama ne vertikaliai, o 45 laipsnių kampu. Labai svarbu taisyklingai atlikti judesius rankomis: judesys ranka pradedamas ją pastačius stačiu kampu į priekį, baigiamas mostu ištiesta ranka už nugaros. Mosuojant rankomis, aktyviai dirba ne alkūnės, o peties sąnarys. Pasak specialistų, žingsniuojant su lazdomis pečius reikia laikyti nuleistus, lazdas – kuo arčiau kūno. Einant negalima krypuoti į šalis. Nugara turi būti tiesi, pilvas įtrauktas, rankos atpalaiduotos, visas kūnas šiek tiek pasviręs į priekį. Ėjimo greitį reikia rinktis pagal savo galimybes. Jei žingsniuodami spartesniu žingsniu imate dusti, greitai pajuntate nuovargį, vadinasi, reikėtų sumažinti tempą. Prieš treniruotę būtina apšilti, o po jos atlikti tempimo pratimus.Šiaurietiškasis ėjimas gali būti net 46% veiksmingesnis nei paprastas ėjimas (Cooper‘io Institutas, 2000-ieji), priklausomai nuo jo intensyvumo.

• Eiti reikėtų sąlyginai ilgai – nuo 30 iki 120min. Pasirinkta trasa turėtų būti lygi.

• Reikėtų palaikyti širdies darbą (pulsą) tarp 120 ir 150 dūžių per minutę.

Šiaurietiškojo ėjimo nauda:

• Širdis dirba vidutiniškai 5-17 dūžių per minutę daugiau nei vaikštant paprastai;

• Vidutiniškai 20% didesnis energijos sunaudojimas, lyginant su paprastu vaikščiojimu;

• Atpalaiduojami pečių ir kaklo raumenys, sumažėja skausmas juose;

• Lavinami priekiniai ir užpakaliniai rankų raumenys, užpakalinė pečių juostos dalis, krūtinės raumenys ir dalis nugaros raumenų;

• Sumažinama apkrova kelių sąnariams – tai ypač naudinga žmonėms, turintiems viršsvorio ar sergantiems artritu;

• Sudeginama apie 400 kalorijų per valandą, lyginant su 280 kalorijomis vaikštant paprastai;

• Lazdos padeda palaikyti pusiausvyrą žmonėms, kurie turi su ja susijusių problemų.

 

Bendradarbiaujame:                   plačiau..