Informuojame, jog svetainėje yra naudojami slapukai (angl. cookies)
Sutikdami, paspauskite mygtuką 'Sutinku'.
Sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus savo interneto naršyklės nustatymuose.
Tęsdami naršymą svetainėje jūs sutinkate su slapukų naudojimo sąlygomis.
  

 

Versija neįgaliesiems LT | EN

KLAIPĖDOS
MIESTAS

NERINGA

 

Pusiausvyros sutrikimai vyresniame amžiuje

Didėjant senstančių gyventojų skaičiui ir ilgėjant gyvenimo trukmei, vis svarbiau palaikyti kūno judrumą, taigi ir funkcinę nepriklausomybę. Vienas iš veiksnių, lemiančių vyresniojo amžiaus žmonių funkcinę nepriklausomybę ir gyvenimo kokybę, yra pusiausvyros stabilumas . Palaikyti ir stabilizuoti pusiausvyrą su amžiumi darosi vis sunkiau. Kai susilpnėja regimųjų, vestibulinių ir somatosensorinių sistemų sąveika, mažiau stabili darosi stovėsena, be abejo, padidėja ir griuvimo rizika. Vienas iš veiksnių, lemiančių vyresniojo amžiaus žmonių funkcinę nepriklausomybę ir gyvenimo kokybę, yra pusiausvyros stabilumas.

 Senstant pablogėja pusiausvyra, senėjimo procesai sukelia gebėjimo išlaikyti kūno padėtį erdvėje pablogėjimą, sensorinių sistemų funkcijos pablogėjimą, raumenų jėgos, apimties ir masės mažėjimą, raumenų skaidulų skaičiaus ir motorinių vienetų pokyčius, laikysenos pakitimus ir pusiausvyros kontrolės mažėjimą. Bet kurio pusiausvyros komponento veiklos nusilpimas žmogaus organizmui senstant mažina stabilumą ir trikdo eiseną . Pusiausvyra blogėja arba yra visiškai prarandama, kai sutrinka nors viena pusiausvyros grandis. Kai informacija iš regimosios, vestibulinės ir propriorecepsinės sistemų nėra tinkamai pajungiama į centrinę nervų sistemą galimas pusiausvyros sutrikimas, o tai gali sukelti kritimą. Atlikti tyrimai parodė, kad senų žmonių pusiausvyros kontrolė, lyginant su jaunais žmonėmis, yra sumažėjusi. Dažniausiai vyresnio amžiaus žmonių pusiausvyros sutrikimai yra susiję su sumažėjusiu funkciniu pajėgumu ir padidėjusia galimybe nukristi.

Pagyvenusių žmonių kritimų prevencija. Pagyvenusių žmonių (65 metų amžiaus ir vyresnių) kritimų ir traumų nuo jų prevencijai turi būti skiriamas prioritetinis dėmesys nacionaliniu ir vietiniu sveikatos politikos lygmenimis.

- Reguliarus fizinis aktyvumas

- Medikamentų peržiūra

 - Reguliarios regos patikros

 - Namų aplinkos įvertinimas

Siekiant sumažinti vyresnio ir seno amžiaus asmenų kritimų skaičių reikėtų kreipti dėmesį į žmogaus fizinio pajėgumo savybių bei pusiausvyros išsaugojimą, taip pat į gyventojų aplinkos ir joje galimų kritimus sąlygojančių veiksnių įvertinimą. Kritimų prevencijoje kaip fizinis aktyvumas rekomenduojami: jėgos ir pusiausvyros mankštos, hidroterapija, kineziterapija vandenyje, Tai Chi, kasdieniai pasivaikščiojimai (po 30 min.), šokiai . Fizinio aktyvumo nauda neabejotina traumų prevencijai. Fizinis aktyvumas didina ištvermę, jėgą, pusiausvyrą ir judrumą, o tai padeda gyventi savarankiškai. Be to, fizinė veikla didina kaulų tankį ir gali padėti užkirsti kelią osteoporozei. Pagyvenusių žmonių kritimų prevencija apima ne tik kritimų rizikos veiksnių šalinimą, bet ir fizinio aktyvumo skatinimą. Pagyvenusio amžiaus žmonės turi būti skatinami būti fiziškai aktyvūs, siekiant išvengti kritimų ir traumų. Stiprinant pagyvenusių žmonių pusiausvyrą bei gerinant eiseną galima sumažinti traumų nuo kritimų riziką. Daugybė mokslinių tyrimų buvo atlikta norint moksliškai įrodyti fizinių pratimų naudą vyresnio amžiaus žmonėms. Tyrimai parodė, kad pratimai pagyvenusiems žmonėms gali sumažinti netvirtumą, padidinti ėjimo greitį, padidinti galimybę gyventi nepriklausomai ir padidinti tikėjimą gyvenimu.

Išvados:

1. Kritimai yra pagrindinė pagyvenusių žmonių mirties priežastis.

 2. Kritimų rizikos veiksniai yra vidiniai (susiję su anatominiais - fiziologiniais pokyčiais senatvėje) ir išoriniai (susiję su nesaugia aplinka). Kritimų pavojų didina pablogėjusi pagyvenusių žmonių eisena, laikysena, susilpnėję raumenys. Regos ir klausos problemos, kitos lėtinės ligos taip pat gali būti kritimų rizikos veiksniais. Nesaugi aplinka namuose bei keliuose, pagalbinių įtaisų bei priemonių stoka yra išoriniai kritimų rizikos veiksniai.

 3. Pagrindinės pagyvenusių žmonių sužalojimų prevencijos priemonės yra pusiausvyros lavinimas, fizinio aktyvumo skatinimas ir saugios aplinkos kūrimas. Švietimas, informavimas, regos ir klausos problemų sprendimas, tinkamas medikamentų vartojimas, pagalbinių įtaisų ir priemonių naudojimas yra rekomenduotinos priemonės, padedančios stiprinti pagyvenusių žmonių saugą ir mažinti kritimų riziką.

Jei Jums 55 m. ir daugiau, kviečiame dalyvauti praktinėse griuvimų prevencijos pamokose,kurių metu išmoksite lengvai atliekamų pratimų, ilgainiui padėsiančių išvengti griuvimų - aktualios vyresnio amžiaus žmonių problemos.

LAPKRIČIO MĖNESIO UŽSIĖMIMŲ LAIKAS IR VIETA:

  • Antradieniais (lapkričio 5, 12, 19 ir 26 d.) 10.00 val.
  • Ketvirtadieniais (lapkričio 7, 14 ir 21 d.) 10.00 val.
  • Penktadieniais (lapkričio 8, 22 ir 29 d.) 10.00 val.
  • Vieta - sporto bazė - imtynių salė (Taikos pr. 61a).

Būtina išankstinė registracija mob. tel. 8 640 933 40.

Atvyksant į užsiėmimus turėti savo asmeninį sporto kilimėlį arba rankšluostį.

Projektas finansuojamas iš Europos socialinio fondo.

Bendradarbiaujame:                   plačiau..