Informuojame, jog svetainėje yra naudojami slapukai (angl. cookies)
Sutikdami, paspauskite mygtuką 'Sutinku'.
Sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus savo interneto naršyklės nustatymuose.
Tęsdami naršymą svetainėje jūs sutinkate su slapukų naudojimo sąlygomis.
  

 

Versija neįgaliesiems LT | EN

KLAIPĖDOS
MIESTAS

NERINGA

 

Širdimi rūpinkimės iš širdies

Širdies ir kraujagyslių ligos jau daug metų yra pirmaujanti mirties priežastis pasaulyje. Šių ligų priežasčių yra daug: nuo rūkymo, cukrinio diabeto, padidinto arterinio kraujo spaudimo ir nutukimo, iki oro taršos ir mažiau paplitusių priežasčių, tokių kaip paveldėjimas, infekcinės ir kitos ligos. COVID-19 pandemijos metu, širdies ir kraujagyslių ligomis sergantys asmenys patiria dvigubą grėsmę. Jie ne tik turi didesnę tikimybę susirgti sunkesne SARS-COV2 infekcijos forma, bet ir labiau bijo kreiptis dėl profesionalios medicininės pagalbos susijusios su turimų lėtinių ligų gydimu. Šiuo laikotarpių širdies ir kraujagyslių sistemos sveikata rūpintis yra daug svarbiau nei kada nors anksčiau. Ne veltui, 2020 m. Pasaulinės širdies dienos šūkis kviečia kovoti su širdies ir kraujagyslių ligomis iš širdies.

Iš širdies rinkitės sveiką maistą ir protingai vartokite alkoholį:

  • Nevartokite cukrumi saldintų vaisvandenių bei vaisių sulčių – rinkitės vandenį ar nesaldintas sultis;
  • Keiskite saldžias, cukraus pagrindu pagamintas vaišes šviežiais vaisiais;
  • Suvalgykite 5 porcijas (viena porcija atitinka pilna saują) vaisių ir daržovių per dieną – pastarieji gali būti švieži, šaldyti ar konservuoti;
  • Ribokite alkoholį arba jo atsisakykite;
  • Ribokite perdirbtus fasuotus produktus, kurie dažnai turi daug druskos, cukraus ir riebalų;
  • Pasiruoškite sveikus mokyklos ar darbo pietus namie.

Fizinį aktyvumą didinkite iš širdies

  • Jūsų tikslas yra 30 minučių vidutinio intensyvumo fizinio aktyvumo 5 dienas per savaitę;
  • Arba bent 75 minutės per savaitę didelio intensyvumo fizinio aktyvumo;
  • Žaidimas, vaikščiojimas, namų ruoša, šokis – viskas skaičiuojasi;
  • Būkite aktyvesni kiekvieną dieną – lipkite laiptais, eikite ar važiuokite dviračiu, o ne automobiliu;
  • Išlaikykite gerą formą namie – jeigu net esate saviizoliacijoje, jūs galite junktis prie virtualių mankštų ar treniruočių ir sportuoti;
  • Atsisiųskite fizinio aktyvumo programėlę ar naudokite žingsniamatį, kad pamatytumėte savo progresą.

 

Iš širdies atsisakykite tabako vartojimo

  • Tai geriausias dalykas, kurį galite padaryti gerai savo širdies sveikatai;
  • Praėjus 2 m. po tabako atsisakymo, širdies ir kraujagyslių ligų rizika reikšmingai sumažėja;
  • Praėjus 15 m. po tabako atsisakymo širdies ir kraujagyslių ligų rizika grįžta į riziką, kurią turi tabako nevartojantis žmogus;
  • Pasyvus rūkymas taip pat skatina vystytis širdies ir kraujagyslių ligas, nors jūs pats ir nerūkote;
  • Atsisakydamas rūkymo pagerinsite ne tik savo, bet ir aplinkinių žmonių sveikatą;
  • Jei jums yra sunku atsisakyti rūkymo, ieškokite profesionalios pagalbos.

Daugelį širdies ir kraujagyslių ligų rizikos veiksnių galima kontroliuoti pasirenkant sveiką gyvenimo būdą. Tad, kovokime su širdies ir kraujagyslių ligomis iš širdies!

Straipsnį parengė visuomenės sveikatos stebėsenos specialistė Vitalija Mikutytė


 

Straipsnis parengtas remiantis Lietuvos širdies asociacijos informacija skirta Pasaulinei širdies dienai.

Iliustracijos:

Bendradarbiaujame:                   plačiau..