Informuojame, jog svetainėje yra naudojami slapukai (angl. cookies)
Sutikdami, paspauskite mygtuką 'Sutinku'.
Sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus savo interneto naršyklės nustatymuose.
Tęsdami naršymą svetainėje jūs sutinkate su slapukų naudojimo sąlygomis.
  

 

Versija neįgaliesiems LT | EN

KLAIPĖDOS
MIESTAS

NERINGA

 

Bendrosios fizinio aktyvumo rekomendacijos vaikams nuo 5 iki 11 metų ir paaugliams nuo 12 iki 17 metų

Fizinio aktyvumo teikiama nauda vaikų ir paauglių sveikatai neabejotina: pagerėja širdies ir kraujagyslių bei kvėpavimo sistemų būklė, normalizuojasi kardiometaboliniai rodikliai (arterinis kraujo spaudimas, lipidų ir gliukozės lygis kraujo plazmoje ir jautrumas insulinui), didėja griaučių raumenų pajėgumas, kaulinio audinio tankis bei tvirtumas, mažėja streso, nerimo bei lengvos ir vidutinės depresijos simptomai, mažėja galimybė nutukti ar turėti antsvorį, gerėja mokymosi rodikliai ir rezultatai.

Todėl rekomenduojama:

  1. Visiems vaikams ir paaugliams reguliariai užsiimti fizine veikla.
  2.  Visiems vaikams ir paaugliams kasdien turėti mažiausiai 60 minučių vidutinio ar didelio intensyvumo fizinės veiklos. Didžioji dalis kasdienės fizinės veiklos turi būti ilgai trunkanti ištvermę lavinanti (aerobinė) veikla. 60 minučių fizinės veiklos galima sukaupti ne iškart, o per 2 kartus po 30 minučių ar net per 3 kartus po 20 minučių.
  3. Kad didėtų raumenų jėga ir kaulų tvirtumas bei jų tankis, didelio intensyvumo fizine veikla užsiimti ne rečiau kaip 3 kartus per savaitę.
  4. Norint pasiekti didesnės naudos sveikatai ar žymesnių teigiamų pakitimų organizme, fizinės veiklos laikas turi būti ilgesnis nei minimalus (60 minučių) ir trukti bent 1,5–2 valandas (apie 120 minučių) kasdien.

Siekiant tinkamai skatinti fizinį aktyvumą, Klaipėdos miesto visuomenės sveikatos biuro specialistai aplankė 17 bendrojo ugdymo įstaigų, pravedė 100 korekcinių profilaktinių mankštų, kuriose dalyvavo 400 mokinių.

Gerosios praktikos siūlymai:

• Net ir mažesnio intensyvumo ar trumpesnė nei rekomenduojama fizinė veikla suteiks daugiau naudos sveikatai ir gerai savijautai negu fizinis pasyvumas ir ilgas sėdėjimas. Bet kokia fizinė veikla yra geriau nei nejudri gyvensena.

• Vaikai ir paaugliai mankštintis turėtų pradėti nuo nedidelio fizinio aktyvumo ir laipsniškai didinti treniruočių intensyvumą, dažnumą ir trukmę.

• Svarbu visiems vaikams ir paaugliams suteikti vienodas ir saugias galimybes mankštintis bei skatinti juos dalyvauti fizinėje veikloje, kuri yra maloni, įvairiapusė ir atitinka jų amžių bei fizines galimybes.

Nejudri vaikų ir paauglių gyvensena ilgainiui nulemia šiuos sveikatos sutrikimus: padidėja riebalų kiekis ir kūno svoris, prastėja kardiometabolinė sveikata ir fizinis pajėgumas, atsiranda elgesio sutrikimų ar blogėja socialinis elgesys, prastėja miegas ir trumpėja jo trukmė.

Todėl rekomenduojama:

Vaikams ir paaugliams apriboti laiką, praleidžiamą sėdint prie ekranų (TV, kompiuterio, mobiliojo telefono ir kt.), ypač poilsio metu. Šios rekomendacijos yra tinkamos visiems sveikiems vaikams ir paaugliams nuo 6 iki 17 metų amžiaus, jeigu nėra kokių nors specifinių medicininių kontraindikacijų.

Taikant šias bendrąsias fizinio aktyvumo rekomendacijas būtina atsižvelgti į individualius sveikatos, fizinės ir psichinės raidos bei motorinius gebėjimus. Jei yra galimybė, lėtinėmis neinfekcinėmis ligomis sergantys vaikai ir paaugliai taip pat turėtų laikytis šių rekomendacijų, bet tik prižiūrimi atitinkamos srities asmens sveikatos priežiūros specialistų, kurie padėtų suprasti specifinius fizinės veiklos tipus bei rūšis ir tinkamai (individualiai) parinktų krūvį.

Informaciją paruošė: visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė Alina Bocman

Informacinis šaltinis: http://www.smlpc.lt/

Nuotaukahttp://www.smlpc.lt/

 

Bendradarbiaujame:                   plačiau..