Informuojame, jog svetainėje yra naudojami slapukai (angl. cookies)
Sutikdami, paspauskite mygtuką 'Sutinku'.
Sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus savo interneto naršyklės nustatymuose.
Tęsdami naršymą svetainėje jūs sutinkate su slapukų naudojimo sąlygomis.
  

 

Versija neįgaliesiems LT | EN

KLAIPĖDOS
MIESTAS

NERINGA

 

Fizinis aktyvumas namuose

Fizinis aktyvumas yra naudingas ne tik mūsų fizinei, bet ir psichinei sveikatai. Judėdami galime kontroliuoti savo kūno svorį bei sumažinti su nutukimu susijusių ligų riziką, pagerinti emocinę būseną, atsikratyti nerimo, įtampos, pykčio ir pan. Po fizinės veiklos jaučiamės energingesni bei žvalesni.

Pandemijos laikotarpiu mūsų fizinio aktyvumo lygis yra sumažėjęs. Užsidarę sporto klubai, įstaigos, teikiančios su sportu susijusias paslaugas, draudimas būriuotis ir lankytis vietose, kuriose jau yra žmonių (lauko sporto aikštelės), netinkamos sportui oro sąlygos bei darbas iš namų – tai didžiausi fizinio aktyvumo priešai. Visi mūsų darbai, studijos, mėgiamos veiklos bei laisvalaikis yra persikėlę į namus bei vyksta per nuotolį. Ir namuose mūsų judėjimas yra suvaržytas – nuo sofos ar darbinio stalo iki virtuvės ir atgal.

Kaip padidinti fizinio aktyvumo lygį būnant namuose? Turime Jums kelis patarimus.

Visų pirmiausiai gerai apgalvokite, kokia fizinė veikla Jums labiausiai patinka. Fizinis aktyvumas neturi būti kančia, tai turi teikti Jums malonumą. Nes tai, ką darome per kančią, ilgai netrunka. Fizinio aktyvumo formų gali būti pačių įvairiausių: šokiai, aerobika, pratimai su svoriais, šokinėjimas per šokdynę (jeigu turite tam tinkamas patalpas arba tai galite daryti lauke), bėgimas (lauke arba ant treniruoklio) ir pan. Išsirinkus malonią veiklą, apgalvokite, kur ir kaip sportuosite. Jeigu pasirinkote šokius, aerobiką ar panašią veiklą, susiraskite internete filmuotos medžiagos ir sportuokite žiūrėdami įrašus. Užsiregistruokite į siūlomas nemokamas veiklas, jų pasiūla dabar yra didelė. Tai yra patogu, nes nereikia niekur važiuoti ir sportuoti galite ten, kur Jums patogu. Jeigu mėgiamose treniruotėse yra naudojamos įvairios sportinės priemonės (svareliai, kilimėlis ir t. t.), bet jų neturite, pakeiskite jas tuo, ką turite namuose. Pavyzdžiui, vietoj svarelių naudokite buteliukus su vandeniu / smėliu / akmenukais, kilimėlį galite pakeisti į pledą ir pan. Jeigu nusprendėte bėgioti, nusistatykite, kiek kilometrų turite nubėgti per savaitę. Taip turėsite mažą tikslą, kurio bus lengviau siekti.

Susidėliokite tvarkaraštį, kada sportuosite. Taip bus lengviau siekti norimų tikslų ir taip save motyvuosite. Kartu pasportuoti pakvieskite ir savo šeimos narius. Jeigu gyvenate vienas, pakvieskite artimuosius, draugus ar drauges. Sportuoti ne vienam yra lengviau ir motyvacija didesnė. Nusistatykite, kiek per dieną nueisite žingsnių, ir to siekite. Sveikam ir ligų neturinčiam asmeniui rekomenduojama per dieną nueiti apie 10 tūkstančių žingsnių.

Namų ruoša – irgi viena iš fizinio aktyvumo formų. Nors turime patogių ir išmanių technologijų (robotai siurbliai, žoliapjovės), tačiau jas naudojant fizinis aktyvumas mažėja. Siūlome pasilikti prie įprastinių priemonių, taip didinant savo judėjimą. Jeigu turite šunį, kviečiame pailginti savo įprastinį pasivaikščiojimą lauke – ir augintis laimingas, ir Jūs daugiau pajudėjęs.

Gerėjant orui, sportuokite lauke – parkuose, miške, prie jūros. Ne tik fiziškai aktyviai pajudėsite, bet ir pakvėpuosite grynu oru ir pasigrožėsite pavasarėjančia gamta.

Kviečiame apsilankyti mūsų biuro organizuojamose nemokamose veiklose www.sveikatosbiuras.lt – Registracija į veiklas. Taip pat siūlome Jums sudaryti individualų fizinio aktyvumo planą. Daugiau informacijos el. paštu koordinatorius@sveikatosbiuras.lt.

Laura Butkevičienė

Jaunimui palankių sveikatos priežiūros paslaugų koordinatorė

 

Bendradarbiaujame:                   plačiau..