Informuojame, jog svetainėje yra naudojami slapukai (angl. cookies)
Sutikdami, paspauskite mygtuką 'Sutinku'.
Sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus savo interneto naršyklės nustatymuose.
Tęsdami naršymą svetainėje jūs sutinkate su slapukų naudojimo sąlygomis.
  

 

Versija neįgaliesiems LT | EN

KLAIPĖDOS
MIESTAS

NERINGA

 

Konkursas Europos nutukimo dienai paminėti

Antsvoris ir nutukimas yra apibrėžiami kaip nenormalus ar per didelis riebalų kaupimasis, kuris gali pakenkti sveikatai.

Kūno masės indeksas (KMI) yra paprastas svorio pagal ūgį indeksas, paprastai naudojamas klasifikuoti antsvorį ir nutukimą suaugusiesiems. Jis apibūdinamas kaip asmens svoris kilogramais, padalintas iš jo ūgio kvadratų metrais (kg / m2).

Pagrindinė nutukimo ir antsvorio priežastis yra energijos pusiausvyros sutrikimas tarp suvartotų ir išeikvotų kalorijų. Paprasčiau tariant, dažnas maisto produktų, kurie turi didelį cukraus ir riebalų kiekį vartojimas bei mažas fizinis aktyvumas daro didžiausią įtaką nutukimo atsiradimui.

Padidėjęs KMI yra pagrindinė priežastis neužkrečiamųjų ligų, tokių kaip:

  • širdies ir kraujagyslių ligos (daugiausia širdies ligos ir insultas), kurios buvo pagrindinė mirties priežastis 2012 m .;
  • diabetas;
  • raumenų ir kaulų sistemos sutrikimai (ypač osteoartritas - labai negalinti degeneracinė sąnarių liga);
  • kai kurie vėžiniai susirgimai (įskaitant endometriumo, krūties, kiaušidžių, prostatos, kepenų, tulžies pūslės, inkstų ir storosios žarnos).
  • Šių neužkrečiamųjų ligų rizika didėja, didėjant KMI.

Kaip galime sumažinti antsvorį ir nutukimą?

Pirmiausia reiktų peržvelgti mitybą ir mažinti produktus, kuriuose gausu cukraus ir riebalų.   padidinti vaisių ir daržovių, taip pat ankštinių, pilno grūdo ir riešutų vartojimą.

Reguliariai užsiimti fizine veikla – 60 minučių per dieną vaikams ir 150 minučių per dieną suaugusiems.

Nepamiršti, kad geriau vieną dieną imtis mažyčių pokyčių susijusiu su mitybos ar fizinio aktyvumo gerinimu negu dar tūkstantį dienų apie tai pagalvoti.

 

Keistis niekada nevėlu, o mes galime padėti!

  • Mitybos konsultacijos: El.p.: urte@sveikatosbiuras.lt; Mob. Tel.: +37064093346
  • Fizinio aktyvumo konsultacijos: El.p.: neringa@sveikatosbiuras.lt; Mob. Tel.: +37064093350

 

Europos nutukimo dienos minėjimo progą norime Jums užduoti klausimą, o arčiausiai ir greičiausiai atspėja du dalyviai bus apdovanoti Klaipėdos miesto visuomenės sveikatos biuro prizais!

KLAUSIMAS: : Jūs suvalgėte 170g skrudintų bulvyčių (600 kcal.), kiek laiko Jums reikės eiti vidutiniu greičiu iki kol bus išeikvotos su skrudintomis bulvytėmis gautos kalorijos? 

Atsakymų lauksim paštu: urte@sveikatosbiuras.lt iki Gegužės 25 d. 12 val.!

Iliustracija: freepik.com

Bendradarbiaujame:                   plačiau..