Informuojame, jog svetainėje yra naudojami slapukai (angl. cookies)
Sutikdami, paspauskite mygtuką 'Sutinku'.
Sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus savo interneto naršyklės nustatymuose.
Tęsdami naršymą svetainėje jūs sutinkate su slapukų naudojimo sąlygomis.
  

 

Versija neįgaliesiems LT | EN

KLAIPĖDOS
MIESTAS

NERINGA

 

Mankštinamės namuose koronaviruso (COVID-19) pandemijos metu

Didžioji dalis suaugusio žmogaus paros laiko koronaviruso (COVID-19) pandemijos metu sunaudojama profesinei nuotoliniai veiklai bei įvairiems namų ruošos darbams.Vis dėlto būtina rasti laiko ir fiziniam aktyvumui. Juk nuo to nemažai priklauso mūsų fizinė ir psichinė sveikata, gyvenimo kokybė. Kaip mankštintis namie? Pasinaudokite šiais paprastais patarimais ir galėsite namuose įsikurti nedidelę sporto salę ar vietą savo treniruotėms. Geriau tiks vieta, kur jūs dažnai būnate ar tiesiog pasyviai ilsitės. Pavyzdžiui, apytuštė kambario vieta šalia televizoriaus ar tam tikra vieta darbo kambaryje gali tapti puikia erdve pajudėti. Patalpa, kurioje mankštinsitės turi būti gerai vėdinama. Fizinės veiklos intensyvumas ir trukmė turėtų būti koreguojami priklausomai nuo jūsų amžiaus, lyties, svorio, fizinio pajėgumo, lėtinių ligų, vaistų, kuriuos vartojate, ir net nuo pomėgių ar įpročių.

1.Pasitelkite internetą ar specializuotą literatūrą.

Pasinaudojus „Google“ paieškos programa (ypač anglų kalba), galima surasti daug naudingos informacijos, kuri dažniausiai yra nemokama: išsamių treniruočių programų, vertingų patarimų. Internete esama net ištisų laidų, skirtų vienai ar kitai ypatybei lavinti, fiziniam aktyvumui sergant tam tikromis ligomis ir t. t. Visgi vertėtų bent vieną kartą telefonu ar kitomis šiuolaikinėmis komunikacinėmis priemonėmis pasikonsultuoti su patyrusiu instruktoriumi, kad pasitikslintumėte, ar teisingai susidarėte asmeninę treniruočių programą, kaip tiksliai testuoti savo pasiektus rezultatus, kaip geriau lavinti atskiras raumenų grupes ir kt. Specialistas galėtų jums pasiūlyti tinkamą fizinę veiklą, kuria vėliau iš tikrųjų mėgausitės net būdami namuose. Galų gale išbandykite kelias skirtingas veiklas ir suraskite savo.

2. Priklausomai nuo to, ką pasirinkote, pasitikrinkite ar turite namuose reikalingų priemonių.

Sudarykite savo įrangos sąrašą pagal tai, kuo ketinate užsiimti ir kokią fizinio aktyvumo rūšį labiausiai mėgstate. Svarbiausia, kad pasirinkta veikla teiktų malonumą, pasitenkinimą ir būtų jums asmeniškai patraukli. Kad mankštintis būtų lengviau ir linksmiau, sportuodami klausykitės mėgstamos muzikos. Gerai būtų, kad ji atitiktų jūsų mankštinimosi stilių bei tempą. Tinkamai parinkta muzika sukuria reikiamą nuotaiką, skatina judėti atitinkamu ritmu.

3. Koronaviruso (COVID-19) pandemijos metu naujai pažvelkite į paprastus namų ruošos darbus.

Visi paprasti namų ruošos ar ūkio darbai, pavyzdžiui, skalbimas, lyginimas, valgio virimas, tešlos minkymas, langų plovimas, kilimų siurbimas, dulkių šluostymas yra naudinga fizinė veikla, kuria dažniausiai užsiima moterys. Jūsų sutuoktinis kartu atlikdamas šiuos būtinus namų ruošos darbus tuo pačiu irgi puikiai pasimankštins.

4. Aktyviai leiskite laisvalaikį su šeima namuose.

Vaikams, matantiems, kad įvairios fizinio aktyvumo veiklos yra ypač svarbios ir malonios mamai ir tėčiui, fizinis aktyvumas taps svarbus ir jiems. Šeimos įpročiai ir vertybės išlieka visam gyvenimui. COVID-19 pandemijos metu vaikai negali lankyti treniruočių ar žaisti lauke, tačiau būtina sistemingai jiems suteikti kitų fiziškai aktyvių veiklų. Nesvarbu, ar šeima namuose šokinės per šokdynę, sėdėdami ant grindų vienas kitam ridens ar mėtys kamuolį, šoks, eis imtynių, žais šeimos futbolą ir kitus judrius žaidimus. Leiskite vaikams judėti ir  neribokite jų.

5. Visada galvokite apie mankštinimąsi namuose kaip apie būtiną ir svarbų užsiėmimą, kurio metu jūs siekiate kažkokių svarbių asmeninių tikslų.

Ir nesvarbu, ar tai teigiami jūsų išvaizdos pokyčiai, ar geresnė fizinė forma bei sveikata, ar smagaus bendravimo galimybė. Suraskite „savo“ asmeninę fizinio aktyvumo rūšį koronaviruso (COVID-19) pandemijos metu ir pamatysite, kad tai tikrai puiku. Norėdami gauti daugiau populiarių žinių apie fizinį aktyvumą, galite žiūrėti Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro interneto svetainės „Atmintinės, lankstukai, plakatai – Fizinis aktyvumas“„Metodinė medžiaga – Fizinis aktyvumas“ skiltyse. Sėkmės mankštinantis namuose karantino metu!

Informaciją paruošė: visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė Alina Bocman

Informacijos šaltinis:    http://www.smlpc.lt/        

Nuotrauka: https://www.freepik.com/

 

Bendradarbiaujame:                   plačiau..