Informuojame, jog svetainėje yra naudojami slapukai (angl. cookies)
Sutikdami, paspauskite mygtuką 'Sutinku'.
Sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus savo interneto naršyklės nustatymuose.
Tęsdami naršymą svetainėje jūs sutinkate su slapukų naudojimo sąlygomis.
  

 

Versija neįgaliesiems LT | EN

KLAIPĖDOS
MIESTAS

NERINGA

 

Minima Tarptautinė kovos su triukšmu diena


Minima Tarptautinė kovos su triukšmu diena


Šiais metais balandžio 29 d. minima Tarptautinė kovos su triukšmu diena. Ši diena skirta skatinti gyventojų susirūpinimą ilgalaikio triukšmo poveikio žala. Siekiama atkreipti dėmesį į triukšmo keliamus iššūkius, kurti tylesnių namų, mokyklų, poilsio aplinką. Daugelyje valstybių ši diena minima skelbiant visuotinę tylos minutę.

Aplinkos triukšmas kenkia daugeliui pasaulio gyventojų. Visuomenė jį laiko viena didžiausių aplinkosaugos problemų. Triukšmas gali kenkti žmogui tiek fiziškai, tiek psichologiškai. Pasaulio sveikatos organizacijos (toliau – PSO) Europos regiono biuro atstovų teigimu, triukšmas yra ne tik aplinkosaugos problema, bet ir veiksnys, keliantis vis didesnę grėsmę visuomenės sveikatai.

Triukšmo poveikis

PSO Europos regiono biuro 2011 m. išleistame leidinyje „Aplinkos triukšmo ligų našta. Prarastų sveikų gyvenimo metų kiekybinis įvertinimas Europoje“ skelbiama, kad dėl transporto sukeliamo triukšmo Europos gyventojai kasmet praranda ne mažiau kaip 1 mln. sveiko gyvenimo metų.

Triukšmo padariniai:

  • triukšmas dirgina ar trikdo žmonių miegą;
  • gali sukelti širdies priepuolius;
  • susilpnina gebėjimą mokytis;
  • gali būti spengimo ausyse priežastimi;
  • trikdo virškinimo sistemos organų veiklą;
  • padidina kraujo spaudimą;
  • mažina organizmo atsparumą ligoms ir darbingumą;
  • didina nelaimingų atsitikimų ir traumų riziką darbe;
  • gali pakenkti klausai arba sukelti kurtumą.

Kaip apsisaugoti nuo triukšmo

Norint apsisaugoti nuo triukšmo:

  • laikykitės „tylos dietos“ – išjunkite elektroninius prietaisus, informavimo šaltinius;
  • skirkite laiko tyliajam poilsiui: aplankykite parodą, pasivaikščiokite parke ar miške, nueikite į biblioteką ar tiesiog pabūkite tyloje;
  • venkite triukšmingų vietų, koncerte nestovėkite arti kolonėlių;
  • naudokite ausų kamštukus, jei esate veikiamas didelio triukšmo darbe ar gyvenamojoje aplinkoje;
  • namuose pasirūpinkite sandariais langais, sutepkite girgždančias duris, ant baldų kojelių užklijuokite gumas.

Lietuva, kaip ir kitos Europos Sąjungos šalys, įgyvendina Aplinkos triukšmo valdymo direktyvą. Taip pat turime Valstybinę triukšmo prevencijos programą, kurioje numatytos konkrečios priemonės triukšmo poveikiui mažinti. Visgi prie triukšmo kontroliavimo ir jo mažinimo galime ir turime prisidėti kiekvienas iš mūsų jau dabar.

 

Straipsnį  paruošė: visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė Arūnė Eismontė

 

Informacijos šaltinis: www.nvsc.lt  ; www.smlpc.lt https://www.eea.europa.eu/lt 

Nuotrauka:  https://www.freepik.com/

Bendradarbiaujame:                   plačiau..