Informuojame, jog svetainėje yra naudojami slapukai (angl. cookies)
Sutikdami, paspauskite mygtuką 'Sutinku'.
Sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus savo interneto naršyklės nustatymuose.
Tęsdami naršymą svetainėje jūs sutinkate su slapukų naudojimo sąlygomis.
  

 

Versija neįgaliesiems LT | EN

KLAIPĖDOS
MIESTAS

NERINGA

 

Plokščiapėdystės įtaka vaiko sveikatai

 

Judėjimas yra sveiko vaiko gyvybinis poreikis. Pastaruoju metu daugėja vaikų, turinčių atramos ir judėjimo aparato deformacijas, kurių didžiausia dalis įgimta arba įgyta dėl neteisingos gyvensenos. Siekiant, kad įgimti iškrypimai neprogresuotų, reikia anksti juos diagnozuoti ir ortopediškai gydyti.

Lemiamas vaidmuo tenka profilaktinėms priemonėms.

Klaipėdos miesto visuomenės sveikatos biuro specialistai, siekdami įtvirtinti sveikos gyvensenos įgūdžius, teikia plokščiapėdystės profilaktinę pagalbą vaikams, lankantiems bendrojo ugdymo įstaigas. Bendrieji sveikatingumo programos ugdymo tikslai natūraliai integruojami į vaikų veiklas. Plokščiapėdystės profilaktinės priemonės yra taikomos vaikų veikloje grupėse, sportinėje veikloje salėje, lauke. Veiklose taikomi žaidybiniai metodai – kuriamos žaidybinės situacijos, siužetas. Taikant žaidybinį metodą vaikai savarankiškėja, veikla kelia malonius išgyvenimus. Siužetai ir žaidimai pagyvinami muzikiniais intarpais, improvizacijomis.

Ypač svarbu sistemingai stiprinti pėdų, blauzdų raumenis ir raiščius. Koreguojantys pratimai atliekami stovint, sėdint, gulint, einant. Jų skaičius priklauso nuo vaikų amžiaus, sveikatos būklės ir fizinio parengimo. Visuomenės sveikatos specialistas naudoja įvairias korekcines priemones: takelius, skareles, kamuoliukus, įvairias nelygias platformas.

Grūdinimasis

Pati populiariausia priemonė yra vaikščiojimas basomis. Tėvai ir pedagogai, gerai žinodami vaikščiojimo basomis reikšmę vaiko nervų sistemai ir visam organizmui, neturėtų praleisti progos ir sudaryti vaikams sąlygas pavaikščioti ar pabėgioti basomis.

Tinkama avalynė

Tėvams rekomenduojama itin atsakingai rinkti vaikams avalynę. Vaikai turi avėti patogią, kojos dydį ir pilnumą atitinkančią avalynę. Batai turi būti geros kokybės, iš natūralių medžiagų. Kuo kokybiškesnė oda, tuo ji tampresnė, geriau prisitaiko prie kojos, neleidžia jai perkaisti ar sušalti. Batai turėtų būti saugūs, aukštu, kietu užkulniu (virš kulkšnies, kad prilaikytų pėdą). Rekomenduojama pirkti batus, kurie turi specialiai išformuotą padą, kuris išlaiko pėdą taisyklingoje fiziologinėje padėtyje, plačia nosele, nevaržančia kojų pirštukų ir visos pėdutės judesių, reikšmingų taisyklingam pėdos kaulų ir raumenų vystymuisi. Nustačius plokščiapėdystę, siūloma nešioti specialų batų įdėklą – supinatorių.

Rekomendacijos pedagogams

- Ikimokyklinėse įstaigose sudaryti vaiko plokščiapėdystės profilaktikai palankią aplinką.

- Formuoti tėvų požiūrį į savo vaikų sveikatą.

- Tėvams suteikti reikalingą paramą (literatūra, pokalbiai, konsultacijos, praktinės veiklos stebėjimas ir kt.), kuri padėtų suprasti vaikų sveikatos problemas ir jų sprendimo būdus.

- Informuoti tėvus apie užfiksuotas vaikų atramos ir judėjimo aparato deformacijas.

- Rekomenduoti korekcines mankštas kaip vieną iš svarbių vaiko fizinio pajėgumo ir sveikatingumo priemonių.

- Visose veiklose skirti pakankamai dėmesio laikysenos korekcijai.

Visą šį darbą dirbti subtiliai, neakcentuojant, kad vaikams nesusiformuotų nevisavertiškumo jausmas.

 

Sistemingos bendro pobūdžio fizinio ugdymo bei sportinės veiklos, specialūs koreguojamieji pratimai, plokščiapėdystės profilaktinių priemonių integravimas įvairiose veiklose yra pagrindiniai komponentai gydant plokščiapėdystę. Tai sudaro sąlygas visiškai arba iš dalies pašalinti pėdos deformaciją ar bent ją stabilizuoti. Bendros pedagogų, sveikatos specialistų ir tėvų pastangos gali padėti išvengti plokščiapėdystės.

Literatūros sąrašas:

  1. Adaškevičienė E. Judėjimas – vaiko sveikata, stiprybė, grožis.
  2. Gaigalienė B. Kad neatsirastų plokščiapėdystė // Sveikata.
  3. Daugėlaitė M. Plokščiapėdystė // Sveikata.

Informaciją paruošė: visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė Alina Bocman

Nuotrauka: https://www.sveikatosbiuras.lt/

Bendradarbiaujame:                   plačiau..