Informuojame, jog svetainėje yra naudojami slapukai (angl. cookies)
Sutikdami, paspauskite mygtuką 'Sutinku'.
Sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus savo interneto naršyklės nustatymuose.
Tęsdami naršymą svetainėje jūs sutinkate su slapukų naudojimo sąlygomis.
  

 

Versija neįgaliesiems LT | EN

KLAIPĖDOS
MIESTAS

NERINGA

 

Kryžiažodis vaikams apie daržoves ir vaisius

Šiuo metu tėvams reikia įdėti nemažai pastangų norint sugalvoti, ką prasmingo nuveikti kartu su savo vaikais arba kokios veiklos jiems suteikti, todėl pristatau smagią ir įdomią užduotėlę vaikams – kryžiažodį apie vaisius ir daržoves bei praktinius patarimus, kaip daržovių ir vaisių suvartoti pakankamai.

Kodėl svarbu, kad tiek vaikai, tiek suaugusieji suvartotų reikiamą kiekį daržovių ir vaisių?

Daržovės, ypač šviežios, bei vaisiai yra vienas iš pagrindinių vitaminų, mineralinių medžiagų, skaidulinių ir kitų biologiškai aktyvių medžiagų šaltinių, todėl įvairių vietinių šviežių daržovių bei vaisių vartojimas yra vienas iš naudingų ir paprastų būdų, kaip galime pagerinti savo sveikatą ir išvengti daugelio lėtinių neinfekcinių ligų.

Ką galite daryti?

  • Kas dieną rekomenduojama suvartoti bent 400–500 g arba 5 porcijas daržovių, vaisių ar uogų, iš kurių – apie 300 g daržovių (neskaitant bulvių) ir 150–200 g vaisių bei uogų.
  • Daržoves valgykite kiekvieno valgio metu, taip pat vaisiai ir daržovės gali būti puikus pasirinkimas užkandžiams.
  • Viena daržovių, vaisių ar uogų porcija yra santykinis dydis, pvz., dubenėlis salotų, vidutinio dydžio agurkas ar obuolys, sauja uogų ir pan.
  • Geriausia vartoti šviežias daržoves, vaisius ir uogas, tačiau tinka ir šaldytos, džiovintos, troškintos.
  • Daržovių, vaisių ar uogų sultys nėra visavertis daržovių, vaisių ar uogų pakaitalas, nes jose lieka kur kas mažiau organizmui reikalingų skaidulinių medžiagų bei santykinai daugiau cukrų, todėl sultis vartokite saikingai.
  • Bent 2–3 kartus per savaitę vartokite ankštines daržoves (pupeles, žirnius, lęšius), kurios yra vertingi, daug augalinių baltymų turintys maisto produktai.

Kryžiažodį rasite ČIA.

 

 

Informaciją parengė: mitybos specialistė Danielė Budrytė

Informacija parengta remiantis „Daržovių vartojimo skatinimo rekomendacijomis“ (2017) bei „Sveikos ir tvarios mitybos rekomendacijomis“ (2020)

Nuotrauka: School vector created by freepik - www.freepik.com

Bendradarbiaujame:                   plačiau..