Fizinio aktyvumo skatinimas

Sveikatą stiprinantis fizinis aktyvumas – bet kokia fizinio aktyvumo forma, kuri ugdo funkcinius gebėjimus ir teikia naudos sveikatai, nesukeldama jai pavojaus ar žalos.

Fizinio aktyvumo rekomendacijos:

  • Vaikai ir jaunimas nuo 5 iki 17 metų turėtų būti fiziškai aktyvūs bent 60 min. kiekvieną dieną. Fizinė veikla turėtų būti vidutinio intensyvumo.  Bent 3 kartus per savaitę turėtų būti įtraukta fizinė veikla stiprinanti kaulus bei raumenis.

 

  • 18 – 64 metų žmonės turėtų užsiimti vidutinio intensyvumo fizine veikla bent 150 min. per savaitę arba didelio intensyvumo fizine veikla 75 min. per savaitę. Raumenų stiprinimui skirta fizinė veikla turėtų būti atliekama bent 2 kartus per savaitę.

 

  • 64 ir vyresnio amžiaus žmonės turėtų užsiimti vidutinio intensyvumo fizine veikla bent 150 min. per savaitę arba didelio intensyvumo fizine veikla 75 min. per savaitę. Raumenų stiprinimui skirta fizinė veikla turėtų būti atliekama bent 2 kartus per savaitę. 3 ar daugiau dienų per savaitę rekomenduojama atlikti pusiausvyrą gerinančius pratimus siekiant išvengti kritimų ar kitų traumų. Turintys sveikatos sutrikimų ir negalintys būti fiziškai aktyvūs pagal rekomendacijas, turėtų užsiimti fizine veikla kiek įmanoma dažniau pagal savo sveikatos galimybes.

ATMINTINOS DIENOS

  • Gegužės 10 d. Judėjimo sveikatos labui diena
  • Rugsėjo 16 – 22 d. Europos judumo savaitė
  • Rugsėjo 22 d. Tarptautinė diena be automobilio

Klaipėdos miesto visuomenės sveikatos biuras, įgyvendindamas su fizinio aktyvumo skatinimu susijusias veiklas – pavienius užsiėmimus ir programas. Užsiėmimai vykdomi nuotoliniu ir kontaktiniu būdu, pagal poreikį ir galimybes.

Pavienės veiklos – mankštos, žygiai, paskaitos, konsultacijos fizinio aktyvumo klausimais. Vykdomos inicijuojant patiems specialistams arba kreipiantis įmonėms, pavieniams Klaipėdos miesto gyventojams.

Vykdomos programos:

  • Sveikatinamojo fizinio aktyvumo mokymai asmenims iki 64 metų. Programa įgyvendinama, vadovaujantis Sveikos mitybos ir sveikatinamojo fizinio aktyvumo skatinimo tvarkos aprašu, patvirtintu LR Sveikatos apsaugos ministro įsakymu. Programos tikslas – informuoti gyventojus apie sveikatinamojo fizinio aktyvumo (toliau – SFA) naudą bei skatinti juos būti fiziškai aktyvesnius, formuoti asmenų savarankiškus SFA gebėjimus ir įgūdžius. Programą sudaro paskaita apie sveikatinamojo fizinio aktyvumo reikšmę, matavimai (prieš ir po užsiėmimų gyventojams yra nustatomas didžiausias leistinas fizinio krūvio dydis, įvertinamos SFA žinios, atliekama kūno masės analizė (KMA), nustatomas fizinis pajėgumas), SFA užsiėmimai, kurių metu yra mokoma sveikatą tausojančių ir stiprinančių kūno judesių, savarankiško mankštinimosi ir kitų SFA veiklų įgūdžių ir įpročių;
  • Sveikatinamojo fizinio aktyvumo mokymai vyresnio amžiaus asmenims (65 metų ir vyresniems). Programa įgyvendinama, vadovaujantis Sveikos mitybos ir sveikatinamojo fizinio aktyvumo tvarkos aprašu, patvirtintu LR Sveikatos apsaugos ministro įsakymu. Programa trunka ne mažiau nei 12 mėnesių, kurios metu nustatomi individualūs rodikliai ir fizinio aktyvumo žinios, sudaromas asmeninis fizinio aktyvumo planas, vykdomos sveikatinamojo fizinio aktyvumo mankštos ir sveikatinamojo fizinio aktyvumo (toliau – SFA) paskaitos. Asmeniui, pageidaujančiam dalyvauti SFA mokymų veiklose, nustatomi šie individualūs (fizinio aktyvumo lygis ir kt.) ir specialieji (kūno masės indeksas ir kt.) rodikliai. Šie parametrai nustatomi asmenims, dalyvavusiems ne mažiau kaip 70proc. SFA mokymų programos pratybų, juos nustatant tris kartus:

Susidomėjusius fizinio aktyvumo veiklomis kviečiame kreiptis šiais kontaktais: mob. 8 640 93 340, el. p. gintare@sveikatosbiuras.lt

Prisijunkite prie mūsų bendruomenės

Prenumeruokite naujienlaiškį

Sužinokite mūsų naujienas pirmas vieno mygtuko paspaudimu!