Informuojame, jog svetainėje yra naudojami slapukai (angl. cookies)
Sutikdami, paspauskite mygtuką 'Sutinku'.
Sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus savo interneto naršyklės nustatymuose.
Tęsdami naršymą svetainėje jūs sutinkate su slapukų naudojimo sąlygomis.
  

 

Versija neįgaliesiems LT | EN

KLAIPĖDOS
MIESTAS

NERINGA

 

Šventinio laikotarpio stresas — kaip apsaugoti save?

 

Didžiosios metų šventės yra laukiamos daugelio žmonių — tai stebuklingas metas, kada galime suartėti su artimaisiais ir draugais, kartu atšvęsti bei su nekantrumu laukti ateinančių Naujųjų metų. Tačiau tai yra ir laikotarpis galintis sukelti nemažai įtampos, nerimo ir streso. Pradedame rūpintis dovanomis, galvojame apie ateinančių švenčių patiekalus, kuriuos turėsime paruošti, rūpinamės namų švara bei dekoravimu. Tai tik dalis įsipareigojimų, kuriuos turime padaryti prieš šventes, o ir įprasti kasdieniai rūpesčiai niekur nedingsta, tad nenuostabu, kad daugeliui tai ne tik džiugus, bet ir itin varginantis laikotarpis. Ypatingai turėtų susirūpinti moterys, kuriuos šventinio streso yra paveikiamos labiau, kadangi būtent jos prisiima didesnę atsakomybę už šventinių dovanų pirkimą, patiekalų gaminimą, namų tvarkymą bei dekoravimą. Negana to, moterims taip pat yra sunkiau atsipalaiduoti ir per šventes — būtent todėl jos dažniau pasiduoda emociniam valgymui  švenčių metu.  Tam, kad  artėjančios šventės atneštų daugiau džiaugsmo ir laimės, nesukeliant įtampos, Klaipėdos miesto visuomenės sveikatos biuras pataria:

Susiplanuoti darbus — iš anksto nusistatykite dienas, per kurias apsipirkinėsite, gaminsite maistą, aplankysite artimuosius ir t.t. Stenkitės nieko nepalikti paskutinėms dienoms ir tolygiai paskirstykite darbus, kad pernelyg nepervargtumėte. Taip pat, jeigu atsidėsite po vieną darbą tam tikromis dienomis, nepajausite užgriūnančių darbų lavinos prieš pat Kalėdas.

Susiplanuokite finansus — perkant dovanas ar ruošiantis vaišėms yra lengva trumpam pamiršti išlaidas, tačiau tik vėliau pastebime, kad išleidome kur kas daugiau nei galvojome. Kad taip nenutiktų nusistatykite sumą  kurią išleisite maistui ir dovanoms bei stenkitės šio plano laikytis.

Nepamirškite sveikų įpročių — žinoma, kad per šventes galite leisti sau daugiau, tačiau tai nereiškia, kad šventės gali tapti persivalgymo bei tinginiavimo maratonu. Kad po švenčių išvengtumėte kaltės bei gėdos jausmo, prieš sėdant už šventinio stalo užkąskite ko nors sveiko, kad nesijaustumėte pernelyg alkani, o pavalgę užuot sėdėję prie šventinio stalo, kartu su šeima ir artimaisiais eikite pasivaikščioti, pažaiskite stalo žaidimus. Taip pat pasistenkite eiti miegoti ir keltis jums įprastu metu.

 Išmokite pasakyti ne — jūs neturite būti atsakingi už viską. Jei jaučiate, kad nesusitvarkote su darbais neužsikraukite visko tik ant savo pečių — paprašykite artimųjų pagalbos. Taip pat, realistiškai vertinkite situaciją, nesiekite tobulumo, juk šventėmis turi džiaugtis ne tik jūsų artimieji, bet ir jūs patys.

Bendradarbiaujame:                   plačiau..