Informuojame, jog svetainėje yra naudojami slapukai (angl. cookies)
Sutikdami, paspauskite mygtuką 'Sutinku'.
Sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus savo interneto naršyklės nustatymuose.
Tęsdami naršymą svetainėje jūs sutinkate su slapukų naudojimo sąlygomis.

Versija neįgaliesiems LT | EN

KLAIPĖDOS
MIESTAS

NERINGA

 

Griuvimai – aktuali vyresnio amžiaus žmonių problema

Griuvimai yra labai dažna pagyvenusių žmonių negalios ir mirties priežastis. Pagyvenusių žmonių griuvimu vadinamas griuvimas iš savo aukščio dėl nesmurtinių priežasčių.

Griuvimų pasekmės ženkliai sutrikdo pagyvenusių žmonių sveikatą, didina jų socialinę izoliaciją ir pablogina gyvenimo kokybę.

Griuvimus lemia:

  • Vidinės priežastys (pavyzdžiui, senatviniai eisenos ir pusiausvyros pakitimai, pablogėjęs regėjimas, arterinio kraujo spaudimo sumažėjimas atsistojus, tokie vartojami vaistai kaip raminamieji, migdomieji ir kt., įvairios ligos - katarakta, demencija, Parkinsono liga, osteoporozė ir kt.)
  • Išorinės priežastys (pavyzdžiui, stipriai blizgantys paviršiai, slidžios grindys, nepritvirtinti, suplyšę, stori kilimai, blogas apšvietimas, laiptai be turėklų, vaikščiojimas vien su kojinėmis ir kt.)

Bent vieną kartą per metus griūva kas trečias vyresnis kaip 65 metų amžiaus žmogus  ir šis dažnumas didėja didėjant amžiui.

Kaip išvengti traumų?

 • Vartokite daugiau liesų pieno produktų, nes juose daugiau kalcio. Kalcis stiprina kaulus.

 • Pasitikrinkite vitamino D kiekį kraujyje. Vitaminas D dalyvauja kaulų ir mineralų apykaitoje. Vitaminas D kaulų lūžių riziką veikia dvejopai: sumažina griuvimų riziką ir didina kaulų mineralų tankį.

 • Naudokitės pagalbinėmis priemonėmis, kurios padeda išlaikyti pusiausvyrą (vaikštynės, lazdelės).

 • Pasistenkite, kad namų aplinka nekeltų pavojaus.

 • Lipdami laiptais ar eidami lauke, ypatingai tamsiu paros metu, neskubėkite.

 • Avėkite tinkamus, patogius batus. Žiemą avėkite specialius neslystančius antbačius, kurie sumažina griuvimų tikimybę esant slidžiai dangai lauke.

 • Neskubėkite keliantis iš lovos.

 • Prieš keldamiesi iš lovos, minutėlę pasėdėkite ant krašto, giliai įkvėpkite.

• Vonioje naudokite guminį ar neslidžia apačia kilimėlį.

• Prie tualeto ir vonios įrenkite ranktūrius.

 • Duše ir vonioje naudokite kėdutę.

 • Didinkite fizinį aktyvumą, t. y. mankštinkitės, nes fiziniai pratimai didina ištvermę, jėgą, lankstumą, pusiausvyrą ir judrumą.

 • Pasistenkite, kad mobilusis telefonas visuomet būtų šalia jūsų.

Ką daryti jeigu nukritote?

  1. Jeigu krisdami užsigavote, malšinti skausmą galite uždėję šaltą kompresą.
  2.  Jeigu išniro ranka ar koja, negalima patiems atstatinėti išnirimo!
  3.  Lūžus kaulams, reikėtų nejudėti ir laukti greitosios medicinos pagalbos. Jeigu lūžis atviras, reikia stabdyti kraujavimą (ant žaizdos dėti sterilų tvarstį).
  4.  Visais trauminiais atvejais galite išgerti analgetikų, kurie malšina skausmą.
  5.  Geriausia, įvykus traumai, nesigydyti patiems, o pasirodyti medikams (kviesti greitąją medicinos pagalbą arba nuvykti į polikliniką).

Bendradarbiaujame:                   plačiau..