Informuojame, jog svetainėje yra naudojami slapukai (angl. cookies)
Sutikdami, paspauskite mygtuką 'Sutinku'.
Sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus savo interneto naršyklės nustatymuose.
Tęsdami naršymą svetainėje jūs sutinkate su slapukų naudojimo sąlygomis.

Versija neįgaliesiems LT | EN

KLAIPĖDOS
MIESTAS

NERINGA

 

Pyragų dienai sveikesni desertai

Desertai yra visų mėgstami, o jų gausybė didina smaližių gretas. Klaipėdos miesto visuomenės sveikatos biuro visuomenės sveikatos specialistė, dietistė Rūta Genutė teigia, jog desertais pasimėgauti nėra blogai. Tačiau organizmui nenaudinga, kai pradedama desertus ryte ryti kiekvieną dieną ar keletą kartų per dieną, o pasimėgavimui laiko neskiriama. Desertuose gausu cukrų bei riebalų, todėl daugelis jų yra labai kaloringi. Suvalgius vieną kaloringą desertą, organizmas gauna kelių valgymų kalorijų kiekį. Toks dažnas perteklinis kalorijų suvartojimas didina antsvorio ir nutukimo riziką. Aktyvia fizine veikla užsiimantys žmonės neretai teigia, jog jiems saldumynai yra galimi, tačiau pamirštama, jog cukrai gali jų organizmą veikti neigiamai. Kai organizmas kasdien gauna paprastųjų angliavandenių, tokių kaip įvairūs cukrai yra nuolatos veikiama kasa. Šį organą nualiname didžiuliais cukraus kiekiais. Sutrikusi kasos veikla gali didinti cukrinio diabeto atsiradimo riziką.

Per dažnas ar per didelis cukraus kiekis, gaunamas su maistu, neigiamai veikia hormoninę bei nervinę sistemą, trikdo „gerųjų“ bakterijų veiklą, didina riebalų kiekį organizme. Jei nuolatos norime saldumynų, derėtų atidžiau stebėti savo organizmą, kūną ir pajusti, kada ir kodėl kyla nevaldomas skanėstų troškimas. Ko nors saldaus arba riebaus norisi, kai esame pavargę, neišsimiegoję, kai patiriame ilgalaikį stresą. Padėti sumažinti saldumynų vartojimą galima išsirinkus keletą dienų per savaitę, kai be kaltės jausmo, galėsime pasimėgauti tuo ko trokštame. „Saldadieniai“ neturėtų būti nuo ryto iki vakaro, tačiau kartą dienoje suvalgyti skanėstą, kurio labai norisi, galima. Mėgavimosi procesas turėtų prasidėti nuo skanėsto apžiūrėjimo, pauostymo ir tik tada ragauti. Specialistė priduria, kad yra daugybė sveikatai palankių desertų, kuriais galima mėgautis, pajusti malonų ir gauti naudos organizmui.

 

Saldainiai su datulėmis

Ingredientai:

• 1 avokadas  • 6 džiovintos datulės •  žiupsnelis kakavos miltelių •  1 arbatinis šaukštelis kokoso drožlių

Paruošimas:

Datules užpilti verdančiu vandeniu ir šiek tiek pamirkyti. Išmirkytas datules pertrinti trintuvu kartu su avokadu. Iš gautos masės suformuoti rutuliukus. Rutuliukus apibarstyti kokoso drožlėmis ir kakavos milteliais. Gautus saldainius galima valgyti iš karto arba šiek tiek palaikyti šaldytuve.  

Avokadas yra „gerųjų“ riebalų rūgščių šaltinis, turtingas skaidulinėmis medžiagomis. Avokaduose gausu mineralo kalio, vitamino E, folio rūgšties. Datulės naudingos organizmui, nes turi daug geležies, magnio, vario, selenas. Selenas labai naudingas mūsų organizmui, nes yra stiprus antioksidantas.

 

Šokoladiniai pupelių sausainiai

Ingredientai:

• 2/3 stiklinės išvirtų tamsiųjų pupelių arba skardinė konservuotų • 1 valgomas šaukštas tyro kokosų arba alyvuogių aliejaus  • 2 valgomi šaukštai avižinių miltų • 3 valgomi šaukštai kakavos • pusė arbatinio šaukštelio cinamono • 1 arbatinis šaukštelis kepimo miltelių • 1 arbatinis šaukštelis vanilės esencijos • žiupsnelis druskos
Paruošimas:

Prieš perkant konservuotas pupeles, atkreipkite dėmesį, jog sudėtyje nebūtų druskos. Kitaip bus per sūrūs sausainiai. Virtas ar konservuotas pupeles nusunkite. Į smulkintuvą dėkite visus ingredientus. Iš lipnios masės formuokite sausainius. Į kepimo indą, išklotą kepimo popieriumi, išdėliokite sausainius ir kepkite apie 20-25 min., iki 175 º C.

Pupelėse gausu  fosforo, magnio, kalio, kalcio, cinko. Geležies, šimte gramų pupelių, yra beveik pusė reikiamo dienos kiekio! Šios ankštinės daržovės yra turtingos skaidulinėmis medžiagomis, kurios gerina virškinimo trakto veiklą. Naudingiau rinktis ne konservuotas pupeles, o patiems jas išsivirti. Avižiniai miltai turi daug tirpių ir netirpių skaidulinių medžiagų, kurios taip pat gerina žarnyno veiklą. Cinamone gausu antioksidantų, kurie gerina viso organizmo veiklą.

 

Varškės ir moliūgo desertas

Ingredientai:

•indelis varškės •1 bananas •1/4 moliūgo vidutinio dydžio moliūgo • pusė arbatinio šaukštelio cinamono • 5 vnt. graikinių riešutų

Paruošimas:

Nuvalytą ir nuskustą moliūgą supjaustykite ir kepkite orkaitėje kol suminkštės. Iškepusį moliūgą atvėsinkite. Iki vientisos masės sutrinkite moliūgą su cinamonu. Kitame inde sumaišykite pertrintą varškę su bananu. Į stiklinę dėkite kelis šaukštus varškės ir banano masės, o ant viršaus moliūgo masę. Papuoškite smulkintais riešutais.

Varškė yra puikus baltymų, kalcio, fosforo, geležies, magnio šaltinis. Bananuose gausu B grupės vitaminų, kalio. Riešutuose apstu gerųjų riebalų, tokių kaip omega 3 riebalų rūgštys,  B grupės vitaminų. Manganas, kurio gausu riešutuose, yra svarbus tinkamai kaulų būklei palaikyti bei padeda apsaugoti ląsteles nuo oksidacinės žalos.

 

Sėklų ir šokolado desertas

Ingredientai:

• 1 valgomas šaukštas saulėgrąžų • 1 valgomas šaukštas Pekano riešutų • 1 arbatinis šaukštelis džiovintų spanguolių • 1 arbatinis šaukštelis džiovintų Goji uogų  • Pusė plytelės juodojo šokolado •1 valgomas šaukštelis granatų sėklų

Paruošimas:

Sėklas, šiek tiek pasmulkintus riešutus, džiovintas uogas sumaišykite su ištirpintu šokoladu. Gautą masę galite dėti į keksiuko formeles arba tolygiai paskirstyti inde. Masės viršų apibarstykite granatų sėklomis ir palike šaldytuve, kad viskas sutvirtėtų.

Saulėgrąžos bei Peknao riešutai yra naudingi, nes turi vitamino E, kuris yra antioksidantas reikalingas kiekvienai organizmo ląstelei. Džiovintos spanguolės turi labai daug įvairių mineralinių medžiagų, tokių kaip magnio, fosforo, kalcio, jodo, geležies, vario, mangano. Mineralinės druskos būtinos organizmui, nes reguliuoja medžiagų apykaitą ir naudingos virškinimo procesui. Šios džiovintos uogos turtingos ir vitaminais B1, B2, E, P. Goji uogos vertinamos dėl antioksidantų gausos. Vartodami jas organizmui suteiksime pačių įvairių vitaminų bei mineralų. Šokolade, kaip ir kakavoje, gausu magnio, kuris stiprina imuninę bei nervų sistemą.

 

Šokoladinis gardėsis

Ingredientai:

• pusė avokado • 3 valgomi šaukštai juodųjų serbentų • 1 arbatinis šaukštelis medaus • 2 arbatiniai šaukšteliai kakavos • 1 bananas • žiupsnelis cinamono • kelios apelsino skiltelės

Paruošimas:

Visus ingredientus sudėkite į smulkintuvą ir trinkite kol masė pasidarys vientisa ir puri. Patiekite su apelsino gabalėliais.

Juodieji serbentai – tai uogų karaliai, turtingi įvairiausiomis medžiagomis, tokiomis kaip karotinai, mineralinės medžiagos (kalis, magnis, geležis, fosforas), vitaminai B, C, D, E, K, PP, eteriniai aliejai. Svarbu pridurti, jog juodieji serbentai turi labai didelį kiekį vitamino C. Apelsinas taip pat turtingas vitaminu C, tačiau jame gausu ir kalcio.

 

Bendradarbiaujame:                   plačiau..