Versija neįgaliesiems LT | EN

KLAIPĖDOS
MIESTAS

NERINGA

 

Sveika mityba - Sveika širdis!

   Nepabūgę nenuspėjamo oro Klaipėdos miesto gyventojai rinkosi į KU Botanikos sodą. Čia jie 2017 m. birželio 9 dienos rytą pradėjo nuo mankštos bei naujų žinių apžvalgos apie mitybą, širdies bei kraujagyslių sistemos veiklos gerinimą. Gaivus ir aktyvus rytas gamtoje su Klaipėdos miesto visuomenės sveikatos biuro specialiste Alina Bocman pabudino ne tik mankštos dalyvių kūnus, bet ir šypsenas.  

   Specialistės Alino Bocman teigimu, reguliarus fizinis aktyvumas yra vienas iš veiksnių gerinant širdies ir kraujagyslių sistemos veiklą. Siekiant sumažinti širdies ir kraujagyslių sistemos ligų atsiradimo riziką ar pagerinti būklę rekomenduojama užsiimti reguliariu fiziniu aktyvumu bent 30 min. kasdien.

   Paskaitos metu, kurią po mankštos vedė Klaipėdos miesto visuomenės sveikatos biuro specialistė Rūta Symenaitė, klausytojai prisiminė, jog mityba taip pat turi didelės įtakos širdies ir kraujagyslių sistemos darniai veiklai. „Mūsų mitybai įtakos turi daugelis vidinių ir išorinių veiksmų. Mitybos įpročiai suformuojami dar vaikystėje, šeimoje. Jiems įtakos taip pat turi žiniasklaida, pramonė. Svarbu, tinkamos mitybos mokyti savo vaikus, kad šie kuo vėliau susidurtų širdies ir kraujagyslių sistemos ligomis arba jų išvengtų vyresniame amžiuje. Kai buvo pradėta skelbti, jog riebus maistas yra netinkamas ir gali neigiamai paveikti mūsų organizmo sistemas, sukluso ne tik asmenys, norintys pagerinti savo sveikatą, bet ir maisto pramonės atstovai. Riebesnis maistas yra daugeliui skanesnis, o sumažinus riebalų kiekį maiste gerokai pasikeičia maisto produkto skonis. Maisto pramonė sugalvojo kaip padaryti liesesnį produktą, bet taip pat skanų. Viena iš idėjų buvo - cukrus. Būtent todėl šiandien turime šitiek daug maisto produktų, kuriuose gausu cukraus. Didelis saldumynų, konditerijos, miltinių gaminių bei cukrų vartojimas skatina hipertrigliceridemiją, antsvorį ir nutukimą bei cukrinio diabeto atsiradimo riziką. Todėl prieš renkantis maisto produktą, įvertinkime ne tik pakuotės išvaizdą, tačiau taip pat turinį ir etiketę. Rinkimės tokį maisto produktą, kuriame bus mažiausiai riebalų, sočiųjų riebalų, cukraus bei druskos“ – teigė specialistė.

    

Bendradarbiaujame:                   plačiau..