Informuojame, jog svetainėje yra naudojami slapukai (angl. cookies)
Sutikdami, paspauskite mygtuką 'Sutinku'.
Sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus savo interneto naršyklės nustatymuose.
Tęsdami naršymą svetainėje jūs sutinkate su slapukų naudojimo sąlygomis.
  

 

Versija neįgaliesiems LT | EN

KLAIPĖDOS
MIESTAS

NERINGA

 

Elektrinio paspirtuko vairuotojas – išskirtinis eismo dalyvis?

Atšilus orams kaip ir kasmet suaktyvėją dviračiais bei paspirtukais judantys asmenys. Šios transporto priemonės padeda judėti neteršiant aplinkos ir išvengiant asmeninio ar viešojo transporto. Tačiau ši tendencija neapsieina ir be pagausėjusių nelaimių skaičiaus, į kurį patenka šių transporto priemonių vairuotojai. Specialistai ir pareigūnai vis primena, kad tiek paspirtukai, tiek dviračiai yra transporto priemonės ir jų vairuotojai privalo laikytis Kelių eismo taisyklių ir būti atsakingais eismo dalyviais.

Elektriniai paspirtukai pastaruoju metu yra viena populiariausių transporto priemonių miestuose. Naudojantis jais galima išvengti eismo spūsčių, tai ekologiška transporto priemonė, nereikalaujanti didelių sąnaudų, nekelianti problemų dėl parkavimo ir pan. Tačiau dažnas jos naudotojas nežino arba ignoruoja elektrinių paspirtukų naudojimo taisykles, dėl to kelia riziką ne tik sau, bet ir kitiems eismo dalyviams.

Pagal galiojančias Kelių eismo taisykles elektriniai paspirtukai, kurių galingumas neviršija 1 kW, o maksimalus greitis – 25 km/h, yra priskiriami motoriniams dviračiams ir jų vairuotojams keliami tokie patys reikalavimai kaip ir dviratininkams. Taigi elektrinių paspirtukų vairuotojai privalo duoti kelią pėstiesiems, nekelti jiems pavojaus bei netrukdyti. Be to, važiuojant pro pėsčiąjį, būtina sulėtinti greitį iki 3–6 km/h (tai maždaug atitinka žmogaus ėjimo greitį) bei laikytis saugaus atstumo. Kaip ir dviratininkams, elektrinių paspirtukų vairuotojams kertant važiuojamąją kelio dalį reikia nulipti nuo transporto priemonės ir saugiai ją pervežti per pėsčiųjų perėją. Tamsiu paros metu būtina dėvėti liemenę su šviesą atspindinčiais elementais, įsijungi žibintus.

Ką būtina žinoti elektrinio paspirtuko vairuotojui, kuris nori išvengti sužalojimų?

Visų pirma – būtina dėvėti šalmą. Šalmas apsaugos galvą ir veidą nuo daugelio traumų. Rankų, riešų lūžiai gali sugyti greitai, tačiau smegenų traumas išgydyti yra kur kas sudėtingiau, dėl to galvos apsauga yra būtina norint saugiai važinėti paspirtuku.

Vieni svarbiausių saugos patarimų – nevairuoti apsvaigus nuo alkoholio ar kitų psichiką veikiančių medžiagų, važiuoti po vieną (nevežti kitų žmonių ant paspirtuko), važiuoti gerai žinomu ir suplanuotu maršrutu. Be to, specialistai rekomenduoja prieš kiekvieną kelionę pasitikrinti elektrinio paspirtuko techninę būklę – stabdžius, ratus ir kt.

Kadangi kiekvienas elektrinio paspirtuko vairuotojas yra lygiateisis eismo dalyvis, reikėtų gerbti kitus eismo dalyvius ir laikytis eismo kultūros. Pasiekę kelionės tikslą palikite paspirtuką taip, kad jis nekliudytų kitiems – pėstiesiems, dviratininkams, motorinių transporto priemonių vairuotojams.

Atmintinė dviračių, paspirtukų ir mopedų vairuotojmas:

Informaciją paruošė: visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė Alina Bocman

Informacijos šaltinis: http://www.smlpc.lt/

Nuotrauka: https://www.freepik.com

 

Bendradarbiaujame:                   plačiau..