Informuojame, jog svetainėje yra naudojami slapukai (angl. cookies)
Sutikdami, paspauskite mygtuką 'Sutinku'.
Sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus savo interneto naršyklės nustatymuose.
Tęsdami naršymą svetainėje jūs sutinkate su slapukų naudojimo sąlygomis.
  

 

Versija neįgaliesiems LT | EN

KLAIPĖDOS
MIESTAS

NERINGA

 

Tarptautinė triukšmo suvokimo diena balandžio 28-ają


Tarptautinė triukšmo suvokimo diena balandžio 28-ają


Jau 26 kartą šiais metais balandžio 28 d. yra minima Tarptautinė kovos su triukšmu diena. Ši diena skirta atkreipti dėmesį į žalingą triukšmo poveikį klausai, sveikatai ir gyvenimo kokybei.

Norint sumažinti triukšmo keliamus iššūkius, kuriama tylesnių namų, mokyklų, poilsio aplinka. Daugelyje valstybių šią dieną skelbiama visuotinė tylos minutė, vyksta įvairūs seminarai. Taip norima pasaulį padaryti šiek tiek tylesniu.

Triukšmo poveikis

Aplinkos triukšmas kenkia be išimties visiems, tai viena didžiausių aplinkosaugos problemų. Triukšmas gali kenkti žmogui tiek fiziškai, tiek psichologiškai. Trumpuoju periodu triukšmas sukelia stresą, o ilgalaikis triukšmas gali sukelti ir klausos praradimą.

Nors triukšmo poveikis gali pakenkti bet kokio amžiaus žmonių klausai, tačiau tyrimai parodė, kad laisvalaikio, darbo ir pomėgių susijusių su muzika, jauniems žmonėms kyla didesnė rizika. PSO vertinimu 1,1, milijardui jaunų žmonių (12-35 metų) kyla pavojus prarasti klausą dėl nuolatinio didelio triukšmo jų aplinkoje.

Triukšmo padariniai:

  • triukšmas dirgina ar trikdo žmonių miegą;

  • gali sukelti širdies priepuolius;

  • susilpnina gebėjimą mokytis;

  • gali būti spengimo ausyse priežastimi;

  • trikdo virškinimo sistemos organų veiklą;

  • padidina kraujo spaudimą;

  • mažina organizmo atsparumą ligoms ir darbingumą;

  • didina nelaimingų atsitikimų ir traumų riziką darbe;

  • gali pakenkti klausai arba sukelti kurtumą.

Kaip apsisaugoti nuo triukšmo

Triukšmo daromos žalos galima išvengti imantis paprastų veiksmų:

  • laikykitės „tylos dietos“ – išjunkite elektroninius prietaisus, informavimo šaltinius;

  • skirkite laiko tyliajam poilsiui: aplankykite parodą, pasivaikščiokite parke ar miške, nueikite į biblioteką ar tiesiog pabūkite tyloje;

  • venkite triukšmingų vietų, koncerte nestovėkite arti kolonėlių;

  • naudokite ausų kamštukus, jei esate veikiamas didelio triukšmo darbe ar gyvenamojoje aplinkoje;

  • namuose pasirūpinkite sandariais langais, sutepkite girgždančias duris, ant baldų kojelių užklijuokite gumas.

Informaciją paruošė: visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė Arūnė Eismontė

Informacijos šaltinis: http://www.smlpc.lt/

Bendradarbiaujame:                   plačiau..