Informuojame, jog svetainėje yra naudojami slapukai (angl. cookies)
Sutikdami, paspauskite mygtuką 'Sutinku'.
Sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus savo interneto naršyklės nustatymuose.
Tęsdami naršymą svetainėje jūs sutinkate su slapukų naudojimo sąlygomis.
  

 

Versija neįgaliesiems LT | EN

KLAIPĖDOS
MIESTAS

NERINGA

 

TRAUMOS PASLYDUS: PIRMOJI PAGALBA IR PREVENCIJA

TRAUMOS PASLYDUS: PIRMOJI PAGALBA IR PREVENCIJA

 

Kiekvienais metais atšalus orams smarkiai padidėja traumų paslydus pavojus. Pasivaikščiojimai lauke žiemą nemalonumais gali baigtis visiems: pradedant vaikais, baigiant garbaus amžiaus žmonėmis – nuo traumų neapsaugotas niekas. Gydytojų praktika rodo, kad traumos paslydus sudaro daugiau nei pusę (net apie 60 proc.) visų užregistruojamų traumų šaltojo sezono metu. Kaip sumažinti jų riziką ir į ką vertėtų atkreipti dėmesį, įvykus nelaimingam atsitikimui?

Traumos paslydus. Kaip elgtis?

  • Patyrus traumą, negalima judinti sužalotos rankos ar kojos. Susižalojus koją, venkite ja remtis ir bandyti eiti, nes gali atsirasti sunkesni raiščių ir sąnarių sužeidimai ar net pasislinkti lūžę kaulai.
  • „Nenustatinėkite“ diagnozės savarankiškai. Visais atvejais būtina išsami gydytojo apžiūra, nes tik jis gali įvertinti traumos pobūdį ir paskirti reikiamą gydymą. Jei gydymo įstaigos negalite pasiekti patys ar padedant artimiesiems – kvieskite greitąją pagalbą.
  • Jokiu būdu nesistenkite patys sugrąžinti išnarinto sąnario į vietą.
  • Jei pasitempėte raiščius ar sausgysles, geriausia priemonė – šalčio procedūros. Po traumos praėjus 3–4 paroms gali padėti ir šildymo procedūros, tačiau nepamirškite, kad taikomos anksčiau, jos veikiau pablogins situaciją.

Prevencija arba kaip nepaslysti?

Norint apsisaugoti nuo sužalojimų paslydus, reikia žinoti kelias paprastas, bet veiksmingas taisykles:

  • Neskubėkite – eikite lėtais ir mažais žingsneliais.
  • Avėkite žieminius batus, pagamintus iš šilumą izoliuojančios medžiagos, su guminiais, neslystančiais padais arba specialiais protektoriais, kurie didina sukibimo jėgą.
  • Atidžiai stebėkite grindinį po kojomis. Netgi gerai nuvalytas ir pabarstytas grindinys gali būti itin pavojingas dėl nuolat kintančių oro sąlygų.
  • Eidami slidžiu keliu ar kelkraščiu, pasistenkite rankose nenešti sunkių nešulių, nes taip bus sunkiau balansuoti. Laisvos rankos padės išlaikyti pusiausvyrą, todėl šaltuoju metu laiku verčiau nešiokite kuprinę.
  • Įėję į pastatą nusikratykite sniegą nuo drabužių ir batų bei nepamirškite, kad grindys gali būti šlapios, todėl ir čia eikite atsargiai.
  • Saulėtą dieną užsidėkite akinius nuo saulės – jie padės geriau matyti slidžius paviršius ir išvengti nelaimės.

 

Informaciją paruošė visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė Agnė Lubytė

Informacijos šaltiniai: http://www.manosveikata.lt/lt/temos/sveikas-gyvenimas-spa/sveikatos-specialistai-saugokites-traumu-paslydus;

https://sam.lrv.lt/lt/naujienos/kaip-isvengti-traumu-ziema;

Nuotrauka: https://www.freepik.com/;  

Bendradarbiaujame:                   plačiau..